Jump to content
Annons

ESI Juli@ i Guitar Rig 2


perre_p

Recommended Posts

Fick just hem ett ESI Juli@-kort, och glad i hågen satte jag i det och installerade i tron att nu jädrar ska det göras ljuv musik. Det här blir andra bullar än mitt förra kort som sitter integrerat på moderkortet (som jag visserligen lyckas få ner latencyn till 2-3 ms med) tänkte jag. Men tji fick man.

Nu är ju inte jag något ljudkortsproffs, lång ifrån =)

Men när jag startar Guitar Rig så låter det sämre än mitt förra kort, om det ens låter alls. Jag väljer Asio och mitt kort i settings, men det går dock inte att komma in på Asio-settings (händer nada när man klickar). Vet inte om det har något med saken att göra men....

Ljudet i programmet funkar utan någon fördröjning på några få banker, men de flesta låter inte alls eller väldigt värdelöst.......Får ljud ur "Shred", men inte sjutton låter det som shred längre =)

Vetefan vad det kan vara för fel, har testat att installera nya drivisar, och ominstallera kortet men inget hjälper. Kan tillägga att jag i nuläget kör på balanserade ingångar.

Vore trevligt om nån har någon aning om vad det är som har gått snett

//Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I kortets kontrollpanel. Du kommer åt den genom att klicka på ESI-symbolen nere till höger på "aktivitetsfältet" i windows. Sen väljer du Config -> Latency och ställer in önskat värde.

Har du laddat ner senaste drivrutinen från ESI:s sajt?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

jag har ett juli@ kort och det funkar bra med guitarrig har lite problem att det har hängt sig ibland. men gör man en ska i taget så brukar det funka (typ ratta inte och spela samtidigt)

datorn jag kör med är en amd +4400 x2 2.0ghz sen har jag 2gig i ram det flyter på rätt bra

fick ner mitt juli@ i 1.5ms men då hackade det lite tror det beror på alla andra program jag har inne typ itunes internet, quicktime,photoshop ,flash mx, winamp, o massa massa andra program.

gör så att du gör en helt ny installation av Windows ((((på en ny partition dual boot)))) om du använer det.

sen stänger du av allt lull lull som windows standard färger o skit som bara drar dator kapacitet. sök lite på typ hur man optimerar sin dator för musik produktion. finns lite tipps att hämta.

det första du gör är att dra ut sladden till internet ur dator. sen avaktiverar du internet på den windows installationen. fixa o trixa lite.

jag ska göra i alla fall lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...