spaceman Postat 7 juni 2004 Postat 7 juni 2004 Ăr det nĂ„gon mer som Ă€r nördig med att mĂ€ta tempraturen pĂ„ CPUÂŽn mm nĂ€r burken fĂ„r svettas med en massa VST plugins mm ? Det finns ett program jag testat som heter CPU Cool, http://www.majorgeeks.com/download.php?det=214 Hur mycket pallar CPUÂŽn innan den klappar ihop och gĂ„r hem ? Mina temp Ă€r pĂ„ den ena burken ca 59-61 C, och pĂ„ den andra ca 53-56 C nĂ€r dom anvĂ€nds för studiobruk. Det Ă€r vĂ€l ingen fara, men Ă€r det nĂ„gon som rĂ„kat ut för Ă€nnu vĂ€rre, eller har rĂ„d och tips ? Har ocksĂ„ installerat extra schassiflĂ€ktar, som jag kan rekomendera, och satsa pĂ„ större schassin. Kör AMD XP med 1024 mb/ram...
Zkronk Postat 7 juni 2004 Postat 7 juni 2004 Min AMD Athlon 1,4GHz'are ligger pĂ„ runt 35 grader, med min fina vattenkylning đ
Baltazar Postat 7 juni 2004 Postat 7 juni 2004 50-60 överklockad... Med AMD klarar temraturer upp mot 80-90 har jag hört... men frÄgan Àr hur stabila dom Àr
Farbror_BlĂ„ Postat 7 juni 2004 Postat 7 juni 2004 27 đ i macen och 68 i min server med dubbla Pentium Pro processorer pĂ„ 200Mhz/st... //Farbror BlĂ„
MusicGene Postat 7 juni 2004 Postat 7 juni 2004 AMD Thunderbird@1400MHz - 57grader pÄ idle, ~65 pÄ full load NÀr min processor Àr mellan 70 och 75 grader stÀnger moderkortet automagiskt av datorn. Det Àr skönt.
novation (oregistrerad) Postat 7 juni 2004 Postat 7 juni 2004 verkar som min AMD Thunderbird 1,3:a ligger pĂ„ cirkus 64 grader vid superfetmaxfetpress... en anings högt men den har bara sagt ifrĂ„n en gĂ„ng - efter att jobbat 24/7 i 4 dygn.. đ± DĂ„ vĂ€grade den starta pĂ„ minst 16 timmar - den trötte f**... SĂ„ visst hade jag gĂ€rna köpt ny processor - men som det Ă€r nu fĂ„r hyra och annat trams gĂ„ före.. *suck*
Linus Postat 7 juni 2004 Postat 7 juni 2004 Hehe, min PC-CPU ligger pĂ„ 10 grader vid uppstart och 15 efter ett dygns up-time med hĂ„rd belastning đ Ska nog sĂ€nka hastigheten pĂ„ mina tysta flĂ€ktar Ă€nnu mer... đ±
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.