Jump to content
Annons

Starboy - Love you right (Mio remix)


Recommended Posts

* LÅTNAMN:Love you right

* ARTIST/GRUPP:Starboy

* GENRE:House/trance/smet

* LÅTLÄNGD: 5,14 preliminärt

* KOMPOSITÖR:Starboy

* PRODUCENT:Jag

* EV. MEDVERKANDE: Jag som remixare

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.7mb

* STATUS: Halvklar

Hallo!

Håller på och remixar Starboy's låt Love you right (går att hitta här Starboy - Love you right) och här är första utkastet!

Är lite osäker på vissa saker, t.ex spretar produktionen för mkt? Funkar vocodern i breaket?

Ska jobba mer men den, men jag skulle uppskatta era tankar kring låten!

Alla kommentarer är välkommna!

starboy_love_you_right___Mio_Remix_utkast_1.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lyssnar.. grymt snyggt när stereopad:en kommer in så brett!

Uppdaterar snart..

Vocodern funkar i sticket(skär under typ 2-300hz bara, upplever lite att det grötar i basen), jag skulle ändå vilja ha en shaker eller något som håller ihop sticket med resten, nu blir det liite för stort glapp(tycker jag), iallafall i förhållande till hur allt går igång efteråt..

Annars, skitsnyggt! Bra driv, bra mix.. 🙁

(och allt det här är ju bara småpill som kan vara min personliga åsikt.. 😄 )

Redigerat av teknodrom
Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Du är verkligen asgrym på att prodda *avundsjuk*. Det är bara att applådera.

Svänger tokmycket, får lite Madonna-vibbar också.

Man hör också att det är du som ligger bakom, ett eget sound.

Vocodern i breaket är i mitt tycke för ljus och brusig.

Pilla lite med inställningarna där, kanske?

Behövs egentligen inte fixas så mycket till. Låter kanonbra redan.

Kul att du ville remixa!

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar.. grymt snyggt när stereopad:en kommer in så brett!

Uppdaterar snart..

Vocodern funkar i sticket(skär under typ 2-300hz bara, upplever lite att det grötar i basen), jag skulle ändå vilja ha en shaker eller något som håller ihop sticket med resten, nu blir det liite för stort glapp(tycker jag), iallafall i förhållande till hur allt går igång efteråt..

Annars, skitsnyggt! Bra driv, bra mix.. 🙂

(och allt det här är ju bara småpill som kan vara min personliga åsikt.. 🙂 )

tja

Mm vocodern ska jag pilla lite på, fast jag vill behålla djupbasen i den men jag ska försöka fixa till det snyggare!

Ang. shaker eller nått i breaket har du alldeles rätt i, tänkte inte på det innan du påpekade det. Ska absolut lägga in nått som binder samman allt.

Skit kul att du tycker det låter snyggt!

Tack för lyssning och kommentar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar.. grymt snyggt när stereopad:en kommer in så brett!

Uppdaterar snart..

Vocodern funkar i sticket(skär under typ 2-300hz bara, upplever lite att det grötar i basen), jag skulle ändå vilja ha en shaker eller något som håller ihop sticket med resten, nu blir det liite för stort glapp(tycker jag), iallafall i förhållande till hur allt går igång efteråt..

Annars, skitsnyggt! Bra driv, bra mix..  🙂

(och allt det här är ju bara småpill som kan vara min personliga åsikt..  🙂 )

tja

Mm vocodern ska jag pilla lite på, fast jag vill behålla djupbasen i den men jag ska försöka fixa till det snyggare!

Ang. shaker eller nått i breaket har du alldeles rätt i, tänkte inte på det innan du påpekade det. Ska absolut lägga in nått som binder samman allt.

Skit kul att du tycker det låter snyggt!

Tack för lyssning och kommentar!

Äh, nöjet är helt på min sida.. Alltså, det är ju effektfullt med ett tyst break, det är bara lite uppbyggnad som behövs!

Alltid kul att lyssna på dina produktioner!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är verkligen asgrym på att prodda *avundsjuk*. Det är bara att applådera.

Svänger tokmycket, får lite Madonna-vibbar också.

Man hör också att det är du som ligger bakom, ett eget sound.

Vocodern i breaket är i mitt tycke för ljus och brusig.

Pilla lite med inställningarna där, kanske?

Behövs egentligen inte fixas så mycket till. Låter kanonbra redan.

Kul att du ville remixa!

/cheers

tja.. Fan va kul att du gillar remixen! va lite små nervös där att du skulle dissa den eller nått 🙂

Ska pilla mer med vocodern, för om jag lyckas få till ett bra ljud så tror jag att det kommer kunna bli riktigt fett faktiskt.

Tack för alla snälla kommentarer och tack för att jag får remixa 🙂

peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken cool pad! Bland det snyggaste jag hört, hur har du gjort den? Du använder stereobilden otroligt bra.. allt låter super.. fast jag tycker låten skulle vara bättre utan sången. Du släpper väl en instumental också..? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken cool pad! Bland det snyggaste jag hört, hur har du gjort den? Du använder stereobilden otroligt bra.. allt låter super.. fast jag tycker låten skulle vara bättre utan sången. Du släpper väl en instumental också..? 🙂

tja!

Vilken pad är det du syftar på? den som kommer in vid 2.05 i breaket? eller den som kommer in i början?

Jätte kul att du tycker det låter super!

Jag kan lägga upp en instrumental också sen när jag är klar med låten.

Tack för lyssning och snäll kommentar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske inte är en pad.. det metalliska ljudet med lite filter? Fast den vid 2:05 är ju också fin.. 😄

ok!

Jag har använt albino 2

Det är ett enkelt sawljud från början.

Unison på det.

Sen är det kört genom en arpeggiator, i den har jag bestämt velocityn på alla 16delar, sen fixade jag så att cutoffen påverkas av velocityn.

Filtertypen är bandpass

o så är det 2 olika delay's, ett mono o ett stereo

Sen har jag sidechainat det så ljudet duckar när kicken slår..

Kanske är konstigt förklarat, fråga om du inte förstår nått =)

Link to comment
Dela på andra sajter

låter skönt som alltid mannen 😕

alltid kul att checka dina låtar, även fast det kanske inte alltid är min stil...

du håller på att utvecklas det känns igenom ljud och struktur,

du har gjort ett bra jobb än så länge så det är bara till att köra på..

Peace

Robin

Link to comment
Dela på andra sajter

låter skönt som alltid mannen 😄

alltid kul att checka dina låtar, även fast det kanske inte alltid är min stil...

du håller på att utvecklas det känns igenom ljud och struktur,

du har gjort ett bra jobb än så länge så det är bara till att köra på..

Peace

Robin

Tja!

Tack så mkt. Kul att det låter som att jag utvecklas!

tack för lyssning och kommentar!

peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket svängigt och jag gillar trummandet. Speciellt den öppna hihaten. Suger liskom in en i kompet. Mycket läckra lekar med sången effektmässigt. Gillar inte riktigt pausen i mitten av låten, men den mörka vocodern där är grym som fan. Efter breaket så blir det ett jävla åka av. Det gillar jag. Mixmässigt tycker jag det sitter rätt bra. Keep at it.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske inte är en pad.. det metalliska ljudet med lite filter? Fast den vid 2:05 är ju också fin.. 🙂

ok!

Jag har använt albino 2

Det är ett enkelt sawljud från början.

Unison på det.

Sen är det kört genom en arpeggiator, i den har jag bestämt velocityn på alla 16delar, sen fixade jag så att cutoffen påverkas av velocityn.

Filtertypen är bandpass

o så är det 2 olika delay's, ett mono o ett stereo

Sen har jag sidechainat det så ljudet duckar när kicken slår..

Kanske är konstigt förklarat, fråga om du inte förstår nått =)

Ojoj.. imponerande, vet du hur det kommer låta innan du börjar eller provar du dig fram? ..jag skulle ha gissat på hårdvara för övrigt. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket svängigt och jag gillar trummandet. Speciellt den öppna hihaten. Suger liskom in en i kompet. Mycket läckra lekar med sången effektmässigt. Gillar inte riktigt pausen i mitten av låten, men den mörka vocodern där är grym som fan. Efter breaket så blir det ett jävla åka av. Det gillar jag. Mixmässigt tycker jag det sitter rätt bra. Keep at it.

hello..

Kul att du gillar soundet (antog det efter läst din kommetar 😏 )

Jag är en breakhora, gillar långa tysta pauser. Kanske inte är det bästa för dansgolvet, men ljuvligt att lyssna på 😄

tack för lyssning och kommentar!

btw.. ska kommentera din starboyremix när jag kan lyssna i bra högtalare. Håller faktiskt också på med en remix av samma låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske inte är en pad.. det metalliska ljudet med lite filter? Fast den vid 2:05 är ju också fin.. 😄

ok!

Jag har använt albino 2

Det är ett enkelt sawljud från början.

Unison på det.

Sen är det kört genom en arpeggiator, i den har jag bestämt velocityn på alla 16delar, sen fixade jag så att cutoffen påverkas av velocityn.

Filtertypen är bandpass

o så är det 2 olika delay's, ett mono o ett stereo

Sen har jag sidechainat det så ljudet duckar när kicken slår..

Kanske är konstigt förklarat, fråga om du inte förstår nått =)

Ojoj.. imponerande, vet du hur det kommer låta innan du börjar eller provar du dig fram? ..jag skulle ha gissat på hårdvara för övrigt. 😏

sitter mest o rattar mig fram!

Delayen är iofs presets

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket svängigt och jag gillar trummandet. Speciellt den öppna hihaten. Suger liskom in en i kompet. Mycket läckra lekar med sången effektmässigt. Gillar inte riktigt pausen i mitten av låten, men den mörka vocodern där är grym som fan. Efter breaket så blir det ett jävla åka av. Det gillar jag. Mixmässigt tycker jag det sitter rätt bra. Keep at it.

hello..

Kul att du gillar soundet (antog det efter läst din kommetar 😎 )

Jag är en breakhora, gillar långa tysta pauser. Kanske inte är det bästa för dansgolvet, men ljuvligt att lyssna på 🙂

tack för lyssning och kommentar!

btw.. ska kommentera din starboyremix när jag kan lyssna i bra högtalare. Håller faktiskt också på med en remix av samma låt.

Jag försöker anpassa mig lite dansgolvsmässigt, jag vill ju ha ut mina låtar dit förr eller senare. Och ja, jag gillar soundet. 😲

Lycka till med prime time! (jag har ju remixat All you need med, så detta är min andra starboy-remix )

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...