Jump to content
Annons

Let me stand by you, Pop/smör =)


Recommended Posts

Annons
toiletbrush deluxe (oregistrerad)

måste säga att du fått itll trummorna väldigt bra, rippat nån loop?

jävligt fin låt

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok!

Din första... 😳 eller tredje...

I vilket fall, jäkligt bra melodi speciellt sången.

Ähh! hela snutten var riktigt bra :rolleyes:

ps. om detta är din första som klarar kvalitetskontrollen, hur bra kommer ej den tionde att vara eller resterande... 🥰 ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

För att vara typ 185 klick in på denna sidan å 117 nerladdningar av filen så är det pinsamt dålig respons 🙂 , även om den jag fått varit mkt trevlig... 😄😄

*B-U-M-P* 😱

EDIT: det är ju iofs bara en skiss så kanske därför inte så många välkända ansikten dyker in... 😆

Redigerat av aorfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Sköna harmonier! Jag saknar dock (som föregående talare sagt) gitarrer. En sak till som jag faktiskt störde mig på. Trumkompet är alldeles för monotont och dominerande! Jag hade tänkt kommentera det innan jag läst alla inlägg och fått reda på att du programmerat trummorna själv. Det låter tyvärr som en och samma loop som går runt, runt. Lite mer klarhet i sången hade inte skadat heller.

Annars som sagt sköna harmonier. Ska bli kul att höra en färdig version.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja trummorna är långt ifrån färdigprogrammerade.. la bara ut min loop över hela grejen för att ha nåt stöd.. och sången e insjungen i talkbackmiken haha.. 😄

Gitarrer kommer! Jag lovar hehe...

Det finns en lite nyare version att lyssna på nu, med mer av texten och lite ackord till sticket...

I'll keep you posted.. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte läst tidigare kommentarer.

Jobbiga trummor, kunde gott vara mer sparsmakade. Det är för mycket hamrande genom hela låten. Det blir enformigt och de låter väldigt programmerade.

Sångaren är något svag. Just på orden "stand by" håller inte rösten, annars är den ok.

Basen låter plast, men är välspelad, d.v.s. rätt toner på rätt plats men totalt utan dynamik.

Var är hooken? Eller är det en godnattvisa? Inget man minns efter att tryckt på "skicka svar" precis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte läst tidigare kommentarer.

Jobbiga trummor, kunde gott vara mer sparsmakade. Det är för mycket hamrande genom hela låten. Det blir enformigt och de låter väldigt programmerade.

Sångaren är något svag. Just på orden "stand by" håller inte rösten, annars är den ok.

Basen låter plast, men är välspelad, d.v.s. rätt toner på rätt plats men totalt utan dynamik.

Var är hooken? Eller är det en godnattvisa? Inget man minns efter att tryckt på "skicka svar" precis.

Hooken kommer. eller det är meningen att den ska komma iaf.. 😄

Tanken är att det ska bli en del variation i det hela. satte som sagt bara dit trumloopen över hela låten för att slippa spela till vanligt klick.

Basen ska spelas med min goa lilla 5-strängade skönhet, Dynamik är svårt att hitta med samplade basar...

Men man kan väl åtminstone läsa mitt eget första inlägg. 😄 där hittar man ordet SKISS, till exempel... 🙂 och om man orkar läsa lite längre ner så kommer det också fram grejer som "Sjunget i talkbackmiken" ...mest för att komma ihåg melodin typ. :rolleyes: Man e lätt lite glömsk ibland...

Bättre version kommer. jag lovar!! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Trumloopen kan behöva mer variation som tidigare skrivits. Är sången skuren i toppen, eller är det din mick som kapar? Sången skulle behöva mer briljans för att komma fram . Lyft även fram den en mickrometer volymmässigt. Lite mer brygga eller en tydligare distinktion mellan vers refräng. Bryt, så blir det riktigt snyggt (Mer än dx vibbarna som kommer in vid 2.40). Du har en god grund här, låt den inte försvinna.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...