Jump to content
Annons

externt ljudkort då allt e intern eller?


Fairchild

Recommended Posts

jag har precis köpt en usb keyboard till min laptop. och har några mjukvarusyntar som jag ska köra för att göra musik och även Fl studio för trummor osv. nu undrar jag hur jag gör när jag vill lira in tex piano i mitt musikprogram ( Adobe Audition ) från en mjukvarusynt. jag behöver ju igentligen inget externt ljudkort då allt e intern eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du har en mjukvarusynt med Rewire behöver du aktivera den på en kanal i Auditions multitrack.

Andra mjukvarusyntar (VST-instrument m.m.) går inte att använda i Audition. Då får du vända dig till ditt FL Studio istället, och ordna till midi-inställningarna så att du kan spela instrumenten på din keyboard.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
carlberg (oregistrerad)

Kolla vad som sitter i datorn och är det så att det inte hackar eller gör något annat fel på ljudåtergivningen så ser jag inte någon orsak att byta ut det. Jag har själv ett mycket billigt ljudkort, men trots det så funkar det bra och klarar långt mer än vad mina behov är. Sedan så skiljer sig ljudet mellan ljudkorten rätt så mycket så vid inspelning så testa på flera högtalare tills att du är nöjd. Och var inte rädd att använda 30-bands EQ:n i Adobe Audition, rätt använd är den mycket bra (vad rättljud nu är för dig).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...