Jump to content
Annons

mjukvarusynthar


lassjan

Recommended Posts

Annons
det jag är ute efter är feta synthljud orglar piano basar gärna trummor också

Under förutsättning att du tjackar lite mer minne skulle jag rekommendera att besöka www.spectrasonics.net och kolla in Trilogy, Atmosphere och Stylus som alla är sampelbaserade. Pianoljud får någon annan rekommendera.

Link to comment
Dela på andra sajter

För rena synthar (som t ex till trance, techno, house, electronica och annan elektronisk musik) rekommenderar jag Vanguard eller z3ta. Z3ta är lite mer prestandakrävande. Novation V-Station är något du kan kolla upp också, de andra två är bättre enligt mig.

Kom ihåg att dessa synthar ligger under 10 mb, detta beror på att de genererar ljud real time, det följer inte med några sample libraries eller liknande. Man skapar sina ljud själv (men det finns även ett stort antal presets att välja bland som för tranceskaparen borde vara mer än nog).

För akustiska instrument är det en fråga om hur mycket pengar (eller tid om man bestämmer sig för att ladda ner dem 😆) man vill lägga ner. För att få riktigt bra piano behöver man nästan skaffa sig kanske EWQL Boesendorfer 290 eller Synthology's Ivory. Men dessa ligger på runt 4 respektive eh.. typ 30 gig? och kanske inte är så kuliga. Om du inte är ute efter sådan perfektion fungerar Edirol Superquartrets pianon bra, även Hypersonic 2 har rätt okej pianon (t o m hypersonic 1's pianon kanske duger för dig). Både Edirol Super quartret och hypersonic har även gitarrer, baser osv. Super Quartret ligger väl på runt 40 mb och Hypersonic 1 på 150.. hypersonic 2 är ett par gig (i hypersonic 2 ingår en jäkla mass inklusive en skön softsynth lik de jag nämnde först i tråden).

Så summan av kademumman är egentligen att du borde skaffa dig Hypersonic 2. Det borde göra dig lite gladare. Det är inte perfekt, men helt ok och erbjuder många roliga timmar bara genom att sitta och testa sig igenom alla ljud.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...