Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

http://se.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=...455&modelmenu=1

Yapp har nu fått hem allt =)

AMD x2 3800+

A8N-E

xfx Gforce 6600gt

2 gig corsair ddr ram

sitter i skrivande stund å letar upp alla updates jag kan hitta i drivers väg!

kommer in och skall hämta nforce 4 drivisarna å nvidia har en massa olika varianter!

Någon som har detta moderkort och kan säga vilken nforce 4 driver det är jag skall plocka ner från nvidias memsida?

nForce4 AMD Edition - Windows XP/2000 (32-Bit)

nForce4 AMD/Intel X16 - Windows XP/2000 (32-Bit)

???

sedan är det något man bör tänka på över lag för att få bra prestanda på detta kort eller rullar det bara på?

// B

Redigerat av Broghard
  • 3 veckor senare...
Annons
Postat

Hej!

Jag har själv ett Asus A8N-E Ultra moderkort och använder mig av nForce 4 AMD för XP v6.70, mig veterligen den enda för AMD om man söer via nVidias software download page.

Möjligen behöver du uppgradera BIOS, om nu inte CPU'n blir korrekt identifierad av moderkortet. Så blev det för mig, men då har jag en AMD Opteron 146.

Väldigt nöjd är jag hur som helst. Tillsammans med ett VIA (!!!) firewire PCI kort och Presonus Firepod kan jag utan problem få ned latencyn till 1,5 ms utan pops/clicks och utan att cpu mätaren går över 70% (testat med Orangine Stress test Cubase SX).

/DBplaYer

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.