Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag Àr en gammal Logic 5.5 anvÀndare pÄ PC men bytte till Cubase SX nÀr Logic inte lÀngre var stabil med alla nya plugins, och Cubase interface gör mig frustrerad och alla buggar och den icke anvÀndarvÀnliga interfacet med sÄ mÄnga musklick etc dödar kreativiteten.

Funderar pÄ att flytta över helt och hÄllet till Ableton Live för att det pÄminner mer om Logic , roligt, enkelt och kreativt.

Producerar elektronisk musik sÄ jag undrar om det finns flera anvÀndare som bytt till Live frÄn Cubase eller Logic hÀr?

//toomas

Annons
Postat

Jag har inte bytt frÄn nÄgot annat program men jag Àr helnöjd med Ableton. Det Àr ett lite annorlunda sÀtt att jobba om man jÀmför med Cubase eller Logic men man lÀr sig snabbt. Om jag har en ide och en bra uppfattning om hur jag ska genomföra den sÄ kan jag göra grunden till en lÄt pÄ 10 minuter. Hittils har jag inte stött pÄ nÄgra problem med de pluggar jag anvÀnder eller nÄgra buggar med programet i sig (dÀremot Àr min dator kass sÄ jag kan inte anvÀnda sÄ mycket pluggar och kanaler som jag vill).

Postat

Jag bytte ifrÄn reason till Live. Jag Ängrar det inte men saknar vissa saker ifrÄn Reason (sicken tur att det fins rewire:P). Om du gillar att jobba med loopar osv sÄ Àr live utmÀrkt, Àven vst funkar kalas, tror inte du blir missnöjd, men testa demot först innan du bestÀmmer dig!

Postat

jag har jobbat med cubase sx tidigare , men efter att jag börjat med live sÄ har allting blivit mycket roligare. gillar dock mixer i cubase battre men live har sÄ mÄnga andra fördelar att den vinner. vÀldigt stabilt dessutom

Jag jobbar helt pÄ ett annat sÀtt numera och mera effektivt skulle jag sÀga.

sÄ jag sÀger: byt eller testa pÄ i alla fall

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.