prinsviktor Postat 19 mars 2006 Dela Postat 19 mars 2006 (redigerat) Hejsan Jag undrar hur man gör om man vill spela VST utan att ha ett keyboard. Jag tycker jag borde kunna göra detta i Key Editorn etc men dessa går inte att öppna/klicka. Vad har jag missat? Vänligen, Viktor (Tror jag har löst problemet. Var slarvig som vanligt) Redigerat 19 mars 2006 av prinsviktor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 20 mars 2006 Dela Postat 20 mars 2006 Hur har du löst problemet? Olalj Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
prinsviktor Postat 20 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 20 mars 2006 Hur har du löst problemet? Alltså, det som är lite knäppt är att jag bara kan komma in där i Cubase pianodel om jag spelar in. Sen måste jag avsluta inspelningen för att kunna stanna kvar där. Och notskriften kommer jag absolut inte in på hur jag en gör. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 20 mars 2006 Dela Postat 20 mars 2006 Använd pennverktyget och rita ut en tom midi-part. Sedan dubbelklickar du för att öppna i keyeditorn. De andra redigeringslägena hittar du i midi menyn om midi-parten är markerad. Och ett tips kan vara att skumma igenom getting started manualen en gång extra eller titta in här: http://www.majken.se/cubase /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.