Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag ska köpa en strata och har sett en stratocaster HSS.

Jag undrar om någon har någon erfarenhet av en sånhär gitarr och isåfall vad tycker ni om den?

MVH

//Gustav

Annons
Postat

Skitbra gitarr, kanske världens mest mångsidiga gitarr. Kan användas och låter bra till ta mig fan vilken sorts musik som helst.

Jag har bl a en Amerikansk Strata med Texas Special mikar och en Mexikansk Strata med en humbucker i stalläget.

Du blir inte ett dugg besviken, men skippa Floyd Rose Stall om du inte tänker svaja som en dåre.

musik (oregistrerad)
Postat

Vad står HSS för?

Kopia?

😉

Postat
Vad står HSS för?

Kopia?

😉

Betyder att du har en humbucker i stalläget.

Humbucker - Single coil - Single coil.

Postat

Jag har en vanlig amerikan med 3 singlecoils och det är en jättebra gitarr rent generellt men om jag inte haft en annan gitarr med humbuckers så hade jag nog valt en HSS för att få en mångsidigare gitarr. Man kan ju iofs sätta i hetare singlecoils också, men riktigt samma ljud som med en fullstor humbucker blir det inte.

Testa båda varianterna ock känn efter vilket som passar dig bäst.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.