stupelfrasse (oregistrerad) Postat 14 mars 2006 Postat 14 mars 2006 (redigerat) Vi är ett hyfsat seriöst band som ska köpa ljudkort till vår studio. Pratade med en ljudingenjör om latency häromveckan och han påstod att latencyn i ett firewire-kort läggs på den latency som finns i datorn, i programmet. Jag undrar om detta stämmer för vi skulle verkligen vilja ha ett externt ljudkort som gav extremt låg latency på mjukvaruinstrument eftersom de även önskas användas för live-bruk? Ifall det är som ljudingenjören säger måste man ju ha en superdator med ett PCI-kort med ultralåg latency 😄 . Om det funkar att köra med firewire-kort, vilket ska man i så fall ha? Om det inte funkar, vilket ljudkort ska man ha? Redigerat 14 mars 2006 av stupelfrasse
ThomasJ Postat 14 mars 2006 Postat 14 mars 2006 Om du söker så kommer du fnna massor av likande trådar. Sj är jag inte så värst hemma vad gäller just ljudkort, så mitt tips: Sök
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.