Jump to content
Annons

sångrösten dagen efter


hackeman

Recommended Posts

Nej, tyvärr. Inte än.

Börjar ana att Dr. Com avfärdade frågan som ett skämt.

Eller så kan det vara så att de får in väldigt många frågor. Det är ju trots allt en ganska intuitiv adress: doktorn.com. 😏

Prova annars med ungdomsmottagningen.

Ja gör det. De har en tendens att få in intressanta frågor.

Jag förevisar: http://ungdomsmottagningen.se/question.php?qa=1404

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 77
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Nej, tyvärr. Inte än.

Börjar ana att Dr. Com avfärdade frågan som ett skämt.

Eller så kan det vara så att de får in väldigt många frågor. Det är ju trots allt en ganska intuitiv adress: doktorn.com. 🙂

Prova annars med ungdomsmottagningen.

Ja gör det. De har en tendens att få in intressanta frågor.

Jag förevisar: http://ungdomsmottagningen.se/question.php?qa=1404

Jösses. 🙂 Och du letade hur länge för att hitta detta exempel? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om att sjunga bakis... tyckte den här bilden var komiskt passande... den togs på mig kl 04:19 natt till i måndags när jag var på väg från en Glitter & Glamour fest och vidare till en efterfest... jag ser verkligen angelägen ut att få börja sjunga snarast, men lägg märke till vad jag använder som mik-substitut... 😉

IMG_5413_halfsize.JPG

Och nä, det är inte mitt eget hår... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket intressant tråd detta.

Har skickat ett mail till info@doktorn.com.

Postar när jag får svar.

Fått nåt svar ännu? 😕

Nu så!

Hej!

Tack för Din fråga, men vi har ingen frågefunktion på doktorn.com. Vi svarar

däremot gärna på frågor som rör den medicinska informationen och de

produkter vi har.

Med vänlig hälsning

http://www.doktorn.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket intressant tråd detta.

Har skickat ett mail till info@doktorn.com.

Postar när jag får svar.

Fått nåt svar ännu? 😕

Nu så!

Hej!

Tack för Din fråga, men vi har ingen frågefunktion på doktorn.com. Vi svarar

däremot gärna på frågor som rör den medicinska informationen och de

produkter vi har.

Med vänlig hälsning

http://www.doktorn.com

slappt av dom...

Link to comment
Dela på andra sajter

vonFulvuck (oregistrerad)

Hmm.. Mycket intressant tråd det här 😳

Själv brukar jag dock inte hålla mig till dagen efter... om jag ska lägga nån skön grunge-hes-halvskrikig sång så brukar det räcka med att ta några öl och ett antal ciggaretter (och under tiden kan man ju roa sig med att skriva texten..!) sen är det bara att ta i utav bara f-n så låter det riktigt mumsigt..! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. Mycket intressant tråd det här  😄

Själv brukar jag dock inte hålla mig till dagen efter... om jag ska lägga nån skön grunge-hes-halvskrikig sång så brukar det räcka med att ta några öl och ett antal ciggaretter (och under tiden kan man ju roa sig med att skriva texten..!) sen är det bara att ta i utav bara f-n så låter det riktigt mumsigt..!  😄

Jo, det är många som säger sig sjunga mycket bättre efter några bärs (snarare än när de är bakis). Jag upplever samma sak, men det är en svår balans hur många bärs som är rätt mängd; för få bärs gör ingen nytta och för många bärs blir bara värre. 😄 Tre är för få, och trettio är för många. 🙂

Under de 15 år jag haft uppehåll från musiken har jag istället haft hektiskt IT- och krogliv och ofta stått på röj-hak och kört allsång (t.ex f.d Törstiga Torstens Salta Sylta i Lund eller Oxid i Sthlm - ställen som har/hade After Ski röj varje helg 😛)). Det roliga är att effekten av detta har blivit att både min sångröst och mitt gehör är mycket bättre nu än för 15 år sedan! 😆

Så vem vet, kroglivet har kanske utvecklat mina musikaliska sinnen mer än en karriär inom musiken hade gjort... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Nej, tyvärr. Inte än.

Börjar ana att Dr. Com avfärdade frågan som ett skämt.

Eller så kan det vara så att de får in väldigt många frågor. Det är ju trots allt en ganska intuitiv adress: doktorn.com. :rolleyes:

Prova annars med ungdomsmottagningen.

Sagt och gjort. 😉

De kommer att publicera svaret på siten. Sök efter Q33877.

Fick du nånsin svar på detta, laslo? När jag söker efter Q33877 på http://ungdomsmottagningen.se/search.php så får jag "Denna fråga är inte besvarad." 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Normalt kommer jag ner till ett Eb nere i basen så de funkar. Efter en wisheykväll kombinerat med för mycke cigg så är jag lätt nere på ett A dagen efter. Ska fan testa o spela in nästa gång om jag kommer ur sängen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså... jag har aldrig gått hos nån sångpedagog eller dylik lyx, så jag vet ingenting om vad man kan göra för att utveckla sin sångröst...

Vem fan behöver sångpedagog när man har eliten inom farmakologi, stämbandens anatomi, alkoholterapeuter, krogentreprenörer, röjare, whiskeyprovare, rock&vissångare, stalkerfrippor och totala jävla galningar inom armlängds avstånd i detta forum. Har på en tråd lärt mig mer än vad 13 år röstpedagogik skulle kunna göra. Det enda jag inte fattade var Dannys helflummiga inlägg om stället han startade. Förmodligen ska han upp och sjunga imorgonbitti och har svept en sjuttis Grant 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså... jag har aldrig gått hos nån sångpedagog eller dylik lyx, så jag vet ingenting om vad man kan göra för att utveckla sin sångröst...

Vem fan behöver sångpedagog när man har eliten inom farmakologi, stämbandens anatomi, alkoholterapeuter, krogentreprenörer, röjare, whiskeyprovare, rock&vissångare, stalkerfrippor och totala jävla galningar inom armlängds avstånd i detta forum. Har på en tråd lärt mig mer än vad 13 år röstpedagogik skulle kunna göra. Det enda jag inte fattade var Dannys helflummiga inlägg om stället han startade. Förmodligen ska han upp och sjunga imorgonbitti och har svept en sjuttis Grant 😆

Härlig insikt! 😆

Och det enda jag inte jag inte fattar i ditt inlägg är vilket inlägg du inte fattade... hittar inget flummigt inlägg av Danny i denna tråd..?? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det enda jag inte jag inte fattar i ditt inlägg är vilket inlägg du inte fattade... hittar inget flummigt inlägg av Danny i denna tråd..?? 
Fan vad kul, Hacke!

Jag var med & startade stället!

Fan vad kul

Ehh..? Vem skrev egentligen det du citerar?? 😕

Ööööh nu då?335.gif

Hälsningar din kamrat Rolf

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det enda jag inte jag inte fattar i ditt inlägg är vilket inlägg du inte fattade... hittar inget flummigt inlägg av Danny i denna tråd..?? 

Fan vad kul, Hacke!

Jag var med & startade stället!

Fan vad kul

Ehh..? Vem skrev egentligen det du citerar?? 😕

Ööööh nu då?335.gif

Hälsningar din kamrat Rolf

Fan va kul... jag fattar fortfarande ingenting. 🙁

"Full, ja e full, ja e full, ja e jättedj-vligt full, som en dj-vla kastrull..." 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

man kanske ska satsa på att vara bakis nästa gäng man sjunger live, då.. ;D

Såvida du inte även behöver ta höga toner. :rolleyes: För min del försvinner lika mycket av de höga tonerna som de låga utökas när jag är bakis. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Såvida du inte även behöver ta höga toner.  För min del försvinner lika mycket av de höga tonerna som de låga utökas när jag är bakis. 

Det är lugnt, jag låter bäst när jag sjunger mer basigt, det blir mer mättnad och klang då.

Bra idé! Tipsa även Lundell, Keith Richards och Axl Rose om det!

ja, jag lovar. haha.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

men hur finkar falsetten i bakfyllan?  🙁

ungefär som att slå en not utanför klaviaturen.. alltså de låter inget...

LOL!! Klockren förklaring.. Fan va hemskt det är när man ska ta en ton och det inte kommer nåt ljud. Sjöng sönder halsen på folkis-tiden och sjönk en kvart på toppen. Körläraren trodde inte på mej när jag inte fixade topparna i andrabasen 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...