Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När jag startar datorn så är vänster ingångskanal alltid mutad. Tar man bort muten

och startar tex cubase så mutas vänster kanal igen. Så var det inte när jag först installerade kortet utan det bara dök upp en dag. Jag har provat att installera om det flera gånger och med olika drivers. Men det blir ingen skillnad. Sedan har jag ett till problem. Det är när jag stänger av datorn så låter det jävligt konstigt typ som när någon stänger av huvudsrömbrytaren i en hollywood film. Det ljudet har alltid varit där. Kan det ha varit fel på kortet från början? Förutom det här så funkar det bra.

Annons
Postat

Har samma kort som du men inte haft det problemet. Däremot hade jag ett tag helsikes problem att uppdatera drivern och just nu kan jag inte öka bufferstorleken men ändå minor problem. Får inga direkta uppslag. Provat med datorns originalljudkort och sett om det funkar ok? Antar att Monitor Mixerinställningarna är kollade?

Postat (redigerat)

Har du det konstiga ljudet när du stänger av datorn då?

När jag tar bort muten efter att cubase är igång så funkar det som det ska.

Redigerat av auto mode
Postat (redigerat)

Nä det kan nog vara fel på kortet kanske. Varjefall ljudet som uppstår när man stänger av datorn. Allt är rätt inställt i cubase det är jag säker på.

Redigerat av auto mode
  • 2 månader senare...
hanneserixon (oregistrerad)
Postat

mitt audiophile 2496 poffar också när jag stänger av datorn.. 🙂 ganska irriterande eftersom det blir ett så högt ljud..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.