Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2006 del 2


Pico

Recommended Posts

Hej!

Läget?

😄

Om man köper en gitarr, så kom jag på att det är rätt bra att köpa ett hard case till den också, så kan de skicka den i det.

Eller det kanske de inte gör?

😕

Har hardcase till alla mina. Känns liksom säkrast så.

Två av dem köpte jag när jag var i USA en gång och då fanns ju inget alternativ liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 12,5k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • Pazo

    2322

  • Pico

    1950

  • Gote

    1903

  • Micke H

    1058

Postat mest i detta ämne

Hej!

Hilmer, jag tänkte beställa en ifrån England. Den är 2 tusen billigare och case:et 500 billigare. Är det för mycket begärt att de ska öppna den big-klamrade papplådan med gitarren och lägga den i case:et? Sedan får de väl slå in case:et...

Är det ett bra förslag?

Om jag sedan ska returnera har jag iofs ingen pappkartong original...om de inte skickar med den...

*funderar*

😕

Kolla upp om det inte är så de gör. 2500 kan man ju ha mycket kul för så det låter ju bra.

Returen funkar nog ändå.

Vad blir det för något?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

...jag gillar inte att den textmässiga spec:en aldrig överensstämmer med bilden på gitarren. På bilden är t.ex. gitarrhalsen svart, men det står rosewood. Sedan är sidorna alldeles för mellanbruna, jämfört med hur de såg ut i affären här hemma. Där var de mer som masurbjörk. Och nu har jag kollat in 4-5 olika affärer på Nätet. Text och bild varierar sinsemellan. Snurrigt och jobbigt.

Kan den finnas i olika utföranden? Då borde det ju stå...alternativ.

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Troligen en vanlig akustisk Yamaha i mellanklassen. Den kostar motsvarande 3000 SEK i UK, men 5000 SEK i Sverige. Gator hard case med lås för 500 SEK, 1000 SEK (minst) om jag köpte det här.

Inklusive frakt och VAT (skatt). Så det är ju väldigt många procent!

😕

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Troligen en vanlig akustisk Yamaha i mellanklassen. Den kostar motsvarande 3000 SEK i UK, men 5000 SEK i Sverige. Gator hard case med lås för 500 SEK, 1000 SEK (minst) om jag köpte det här.

Inklusive frakt och VAT (skatt). Så det är ju väldigt många procent!

😄

Har du räknat med svenska momsen också? VAT är väl bara det engelska? Eller? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligen en vanlig akustisk Yamaha i mellanklassen. Den kostar motsvarande 3000 SEK i UK, men 5000 SEK i Sverige. Gator hard case med lås för 500 SEK, 1000 SEK (minst) om jag köpte det här.

Inklusive frakt och VAT (skatt). Så det är ju väldigt många procent!

😄

Har du räknat med svenska momsen också? VAT är väl bara det engelska? Eller? 😕

Du borde läsa på om EU 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag hade uppe frågan i en annat tråd om instrument och EU. Tillkommer svensk moms? Det skulle det inte göra.

Jag får multiplicera med 1.25 då alltså...

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligen en vanlig akustisk Yamaha i mellanklassen. Den kostar motsvarande 3000 SEK i UK, men 5000 SEK i Sverige. Gator hard case med lås för 500 SEK, 1000 SEK (minst) om jag köpte det här.

Inklusive frakt och VAT (skatt). Så det är ju väldigt många procent!

😄

Har du räknat med svenska momsen också? VAT är väl bara det engelska? Eller? 😕

Du borde läsa på om EU 😄

Ja just ja...EU var det ja.

*skäms*

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

VA?

Vad kom vi fram till nu då? Hade 10 pers plötsligt fel i EU-tråden förut och ska jag därför lägga mig ned och hastigt somna, eller kan jag kontakta engelskorna och räkna med de priser jag sagt?

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Saxat från nätet (konsumenteuropa.se):

"Vid handel inom EU råder fri rörlighet för varor. För att uppnå den fria rörligheten har man inrättat en tullunion. Moms betalar du i det land där varorna är köpta. Köper du en ny bil betalar du dock moms i Sverige."

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Funderade ett tag på att köpa den i Danmark. De tog bara 2995 DKR. Undrar vad det blir i svenska pluringar - 3700 SEK?

Men jag vet inte var Silkeborg ligger.

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hur tänker beslutsfattarna egentligen? Moms är en mervärdesskatt som tillkommer när man ökar värdet på produkten. Blir bilen mer värd för att den rullar på svenska asfalt och inte på engelsk dito?

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...