nurfen Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Bytte till nya drivrutiner och satte mej och jobbade med ett gammalt projekt. Helt plötsligt slår CPU:n i taket. Jag stänger av Cubase, startar det igen, öppnar projektet, och nu slår CPU:n i taket så fort jag ens öppnat projektet, utan att ha tryckt på Play ens. Bytte projekt till ett betydligt mindre krävande, och det funkade bra.. En stund. Sen hände exakt samma sak, och nu kan jag inte öppna det heller utan att CPU:n slår i taket. Formaterade och installerade om allting, och de gamla drivrutinerna (som har fungerat bra), men jag kan fortfarande inte öppna projekten utan att CPU:n slår i taket. Och det är utan att ha installerat något annat än Drumkit from Hell på datorn! INGA andra VSTi laddas i projektet, och ändå går den upp på rött direkt. Alltså vad fan?! Det är skitbra låtar som sabbats, båda två! 🙂
nurfen Postat 1 mars 2006 Trådstartare Postat 1 mars 2006 Kanske ska ge lite info också. Jag kör med Cubase SX 3.1, ESI ESP1010 ljudkort, P4 3 GHz, 2 GB DDR, Win XP SP2.
nurfen Postat 1 mars 2006 Trådstartare Postat 1 mars 2006 Skumt. Jag kan köra ASIO Multimedia Driver, men inte ASIO 2.0. Skönt med en latency på runt 860 ms.. 🙁 Verkar ju vara något med drivrutinerna ändå. Men det borde ju inte vara det eftersom jag formaterat?
nurfen Postat 2 mars 2006 Trådstartare Postat 2 mars 2006 Haha! Visade sej att det inte alls var drivrutinerna. Efter att ha formaterat några gånger och kört med olika drivrutiner varje gång insåg jag att det kanske inte var felet.. Så jag testade projektet mellan varje nyinstallerad sak, och kom fram till att det var när jag installerade Ultrafunks effektpaket som allt gick åt skogen. Synd bara att Ultrafunk låter så j*vla gött, och varför i helvete funkar det inte längre?!
colourgarden (oregistrerad) Postat 2 mars 2006 Postat 2 mars 2006 Kul att det löste sig! Med risk att låta som att man installerar förton nya program om dan, men var kan man enkelt se vilka program som senast i ordning blivit installerade?
nurfen Postat 2 mars 2006 Trådstartare Postat 2 mars 2006 Det vet jag tyvärr inte. Testade bara att installera en sak, starta upp projektet, installera en till, osv, tills det inte fungerade längre.
Linus Postat 2 mars 2006 Postat 2 mars 2006 (redigerat) nurfen sa: det var när jag installerade Ultrafunks effektpaket som allt gick åt skogen. Använder du möjligen en P4? Ultrafunk-pluggarna led förut av det sk. Normalize-problemet. Ett sätt att lösa problemet är att kolla med Cakewalk om senaste uppdatering av pluggarna. Ett alternativt, snabbt och enkelt sätt är att lägga gratispluggen Normalizer i effektkedjan efter Ultrafunk. Läs mer information om Normalize-problemet på samma sida. http://www.digitalfishphones.com/main.php?item=2&subItem=6 Redigerat 2 mars 2006 av Linus
nurfen Postat 2 mars 2006 Trådstartare Postat 2 mars 2006 (redigerat) Japp, jag har en P4. Nice, Linus. Ska testa det om problemet kommer tillbaka! Installerade en äldre utgåva av effekterna nämligen, och då försvann problemet. Redigerat 2 mars 2006 av nurfen
Linus Postat 2 mars 2006 Postat 2 mars 2006 nurfen sa: Japp, jag har en P4. Nice, Linus. Ska testa det om problemet kommer tillbaka! Installerade en äldre utgåva av effekterna nämligen, och då försvann problemet. Jajamän, det var en specifik version av pluggarna som hade det problemet. Så nu när du installerat en äldre utgåva är det klart, och problemet kommer inte tillbaka. Antingen kör du på den där äldre versionen, eller nyaste version med buggfix om det kan ordnas. Eller så använder du Normalize-pluggen ihop med plugin-versionen som hade buggen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.