Jump to content
Annons

Numark Battle-Pack V.4

Recommended Posts

Sebskater (oregistrerad)
Postat

Hallå jag hade tänkt och prova på en inte allt för dyr lösning på ett vinyl sett.

då kommer frågan Numark Battle-Pack V.4? är det bra?

om ni har detta paket kan ni väl skriva vad ni tycker om det?

Annons
Postat

Startpaket är i ungefär 95 % Av alla fall dåliga alternativ, detta är inget undantag.

Skivspelarna har väldigt låg motorstyrka, dessutom så ska de uppta ljud utifrån väldigt lätt, alltså kommer handljud och rundgång uppkomma oftare.

Mixern är inte heller något att hurra för, 2 bands eq och väldigt få funktioner, kan tänka mig att ljudet inte är det bästa heller.

Oavsett om du ska mixa eller inte skulle jag säga att du ska satsa op ett par begagnade Technics 1210. Om Du ska mixa skulle kanske en Numark DXM06 eller liknande fungera. Om du ska scratcha skulle jag däremot rekommendera en Begagnad Vestax PMC 05, eller en Pioneer DJM 707.

Bra Dj prylar kostar mycket, men det lönar sig i längden. Att köpa budgetprylar är inget bra val, du blir bara missnöjd och får svårt att sälja grejerna pga lågt andrahandvärde. En technicsskivspelare kan du dock sälja till samma pris du köpt den för (om du har köpt den begagnad dvs)

//

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.