Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

😳

Hej listan

Är inte inte så insatt så jag behöve lite hjälp!

Jag har fått veta att det är stor skillnad på att andvända SoundBlaster Audigy mot att använda SB Live när det för hårddisk inspelning.

Jag har ett nytt LIve 5.1 liggande som jag tänkte nyttja för lite enklare inspelningar med Cubase SX men fick höra att Live korten inte alls är bra utan att jag minst måste skaffa mig ett Audigy...

Stämmer detta och om isåfall varför?

//Miche

Annons
Postat

Du måste ingenting. En bra grund är att testa att spela in, och om du är nöjd med ljudet som det är, så kan du köra med det. Jag kör på ett ruttet SB kort, och rätt nöjd med det än så länge. Men om du upplever brus, krångel eller annat trams, hör dig för om det finns ljudkort som är lämpade för det du skall göra. Jag sjunger bara, men tror att det blir för brusigt för mig att spela in mycket instrument. Se till att din utrsutning är anpassad för det du ska göra!

Postat

Ska du köpa ett nytt kort för musikbruk, ska du definitivt inte kasta iväg en tusing (eller vad dom kan kosta) på ett Audigy! Lägg på några hundringar o köp ett Audiophile istället - det kommer du inte att ångra.

Postat
Ska du köpa ett nytt kort för musikbruk, ska du definitivt inte kasta iväg en tusing (eller vad dom kan kosta) på ett Audigy! Lägg på några hundringar o köp ett Audiophile istället - det kommer du inte att ångra.

håller me... audiophile e sketbra...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.