Jump to content
Annons

Vilket ljudkort?

basjonas (oregistrerad)

Recommended Posts

basjonas (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jah håller på sätta upp min hemstudio baserad på en bärbar PC. Är därför ute efter synpunkter när det gäller köp av audio-interface

Jag vill ha ett firewire-interface med 8 in så att man i nödfall kan spela in trummor. Jag kommer att använda cubase sx

Prismässigt kan jag lägga 3000-5000. Gissar att det blir till att köpa begagnat för att få något till det priset.

Har funderat på Motu 828 och Presonus firestation.

Vad finns det mer att välja på? Vilket kort är bäst?

Tacksam för svar

Annons
Postat

Jag själv använder Motus Traveler-kort och det är ju skitbra, men dock kostar det ju en annan peng. Jag skulle råda dig till att köpa 828:erna eftersom det är ett grymt stabilt kort om du inte vill lägga lite extra på Travelern eftersom den har fördelen att kunna strömförsörjas via FW-porten på en bärbar dator tex.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.