Jump to content
Annons

Någons rörelser.


gufv (oregistrerad)

Recommended Posts

gufv (oregistrerad)

* LÅTNAMN: någons rörelser

* ARTIST/GRUPP: namnlöst

* GENRE: Electronica/Ambient/Techno

* LÅTLÄNGD: 4:27

* KOMPOSITÖR: gustaf lundh

* PRODUCENT: gustaf lundh

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6.3 mb

* STATUS: färdig

Nosat på Ableton Live och det här är min första låt därifrån. Försökte göra något med mer driv i än mina tidigare låtar och tror jag lyckades! Bli inte skrämda för ambient-introt, det är en del av låten!!

Vill gärna ha feedback på den här.

n_gons_r_relser.mp3

Redigerat av gufv
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gillade ju dina gamla låtar, så får se hur detta går.

*lyssnar*

Gillar introt bäst tror jag, men andra halvan är väldans spännande. Får lite monster-jagar-korkad-tonårstjej-i-skräckfilm-feeling av det... men jag saknar kanske lite av den traditionella gufv-känslan 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)

Tjena Fidden!

🙂 Haha, ja lite sådär "flyr panikartat ifrån platsen mellan träd och buskar"..

Tack iaf.

Fungerar länken förresten? Hm..

Redigerat av gufv
Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)
hm. Dethär var faktiskt redigt skumt. Produktionen finns det nog inte någe att klaga på. Men låten i sig vet jag inte riktigt. antar att man måste lyssna på sånhär musik för att gilla den mkt. Men bra jobbat 😄

hehe. mjo lite snöad är den väl, men den har ju inga skeva melodier direkt eller hur?

stora influenser i just den här låten är nog vangelis och lite detroit-techno.

Redigerat av gufv
Link to comment
Dela på andra sajter

hm. Dethär var faktiskt redigt skumt. Produktionen finns det nog inte någe att klaga på. Men låten i sig vet jag inte riktigt. antar att man måste lyssna på sånhär musik för att gilla den mkt. Men bra jobbat 😄

hehe. mjo lite snöad är den väl, men den har ju inga skeva melodier direkt eller hur?

stora influenser i just den här låten är nog vangelis och lite detroit-techno.

nje de har den inte vad jag vet 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Du levererar bra skit som vanligt. 😆 Grymt skön basgång, passar som handsken i vattnet. Gillar trummorna också, bara kaggen som är liiiiiite för skarp. Bra sound men jag saknar något som lyfter låten, något melodiaktigt. Och jag menar inte att låten saknar melodi, bara att det behövs en eller två grejer till så att det kommer igång och låten får mer karaktär. Kanske en sån där underbar Vangelis-Blade Runner-sax? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)
Du levererar bra skit som vanligt. 😆 Grymt skön basgång, passar som handsken i vattnet. Gillar trummorna också, bara kaggen som är liiiiiite för skarp. Bra sound men jag saknar något som lyfter låten, något melodiaktigt. Och jag menar inte att låten saknar melodi, bara att det behövs en eller två grejer till så att det kommer igång och låten får mer karaktär. Kanske en sån där underbar Vangelis-Blade Runner-sax? 🙂

tack mannen!

ja.. fast jag tkr den har en ganska härlig mystisk stämning med att allt ligger i bakgrunden och inget dominerar.. men helt klart värt en tanke! jag är jävligt dålig på göra om mina låtar.. när dom anses som i princip färdiga så känns det som jag våldtar låten genom att göra om den. 😆 .., måste träna på det där..

Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)
Har väldigt svårt för filmmusik-utan-film, så även här.

Intetsägande dreamhackplopp utan själ, så låter det i mina öron.

Fin balas i mix, kanske lite svag botten (sub, under 60 hz).

dreamhackplopp, haha! skål.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...