Speggey Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 (redigerat) Tjena! Har fått hem mitt terratec x24 som jag väntat i 1½ månad på Kopplar det direkt till mina aktiva monitorer (utan volymkontroll). Volymkontrollen på ljudkortet verkar dessvärre sitta i den digitala delen då volymreglaget i mixern följer den kontrollen, eller är det jag som missat något? 😮 Bör man satsa på en m-patch eller liknande? Har också ett problem när jag startar om datorn, eftersom ljudkortet också verkar starta om då så skickas det brus o annat till högtalarna så dom står o skrapar, vilket jag kan tänka mej inte är helt bra för dom. Är M-patch (eller liknande) den enda lösningen? edit: Det står också i manualen för ljudkortet att windows "mixern" skall vara frånkopplad vilket den inte är helt då man kan ändra på wave reglaget, nån som vet nåt om det? Redigerat 18 februari 2006 av Speggey
El Gatto (oregistrerad) Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 tja!! HAHA!! har du ochså våntat på kortet!! Beställde mitt 29 december... and guess what... inte ett ljudkort så långt ögat kan nå!! Hur du ska lösa ditt problem har jag ingen aning om.. sorry.... Cheers
Speggey Postat 18 februari 2006 Trådstartare Postat 18 februari 2006 Yep. väntat sen Nyår 😳 Fick det i onsdags, borsett dom "små" problem jag har så verkar det vara grymt 😮
MKOB Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 (redigerat) Hej, Hade initialt problem med XP sp2 och Terratec Phase 24 (mao ej X). Efter att installerat drivrutinerna för firewire från sp1 fungerade det. Instuktionerna finns bla på följande länk: http://www.rme-audio.com/english/techinfo/fw800sp2.htm Redigerat 18 februari 2006 av MKOB
Speggey Postat 18 februari 2006 Trådstartare Postat 18 februari 2006 Ok, men terratec phase korten kör ju inte på firewire 800, men det kanske inte spelar nån roll? och vilket problem var det du syftade på? det med windows mixern?
Speggey Postat 19 februari 2006 Trådstartare Postat 19 februari 2006 Ok, men jag har inga problem med det förutom när jag startar om datorn, men det beror nog på nåt annat då...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.