Jump to content
Annons

HEAVE försöker sig på en lugn låt! :-)


Heave

Recommended Posts

Annons

Hmm... Vad sjöng hon egentligen? Tyckte inte sången kom fram tillräckligt... Och vad har ni gjort med gitarren egentligen?

Men ni kanske vill att det ska låta så.. och då är det ju bra... 😉 Jag själv hade inte mixat gitarren så..

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar också över vad det är med gitarrerna. Nu lyssnar jag i lurar och det blir mer extremt med gitarr var och vartannat vänster höger. Men det känns som det är något annat också. Tycker inte de låter riktigt "akustiska". Har ni något chorus på dem eller hör jag fel. (Jag är känd för att höra fel).

Körernas sound gillar jag inte. För mycket effekter. Avlägset och fasigt.

Rösten är skön att lyssna på, fast den kan nog ligga lite mer över gitarrernas nivå.

Om ni hade dragit ner på effekter tror jag låten hade blivit mer angelägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker själva låten i sig är heeelt underbar!

Men mixen bör ses över, gitarrerna låter så komprimerade att dom distar.

Hela paketet skulle kunna försöka få närmre för att få en mer "direkt" känsla av låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt två jag hör som ni gjort... Lite skumt ljud på gitarren, och kören var det överhörning från studion långre ner på gatan?? Låter jag kritisk? Kören,, ring till dem och be dem komma över i stället! I alla fall nästa gång.... Sångerskan har väldigt fin röst, ibland låter det som om hon inte hamnar på rätt toner.

Inte dåligt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...