kallemio Postat 17 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 17 februari 2006 Hey, du behöver inte mer bekräftelse från oss forumnördar nu -- den här låten måste ut i etern. Harmonierna i refrängen påminner förresten lite om Ladytron, fast gladare. hehe, jag skulle nog aldrig våga släppa den eftersom det låter så likt madonna, o det är ju inte så kul att bli stämplad som en ripoff. Ladytron har jag aldrig hört talas om, är det en låt eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 17 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 17 februari 2006 Förut gillade jag den, nu älskar jag den! Med rätt marknadsföring kommer den bli kult. Joel Va kul att den växer på dig! Det är ju så man vill att musik ska va, då tröttnar man inte lika snabbt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 17 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 17 februari 2006 Hah! Jag visste väl att jag skulle hitta ett litet fel till slut 😕 - Vid 00:13 är det i hack som studsar i ett delay. Kan det kanske vara sången som är lite hårt klippt? /Majken crap, you got me! Jag är faktiskt medveten om den grejjen, det är sidechainkompressorn på basen som spökar.. Men jag är så lat att jag inte orkat göra nått åt det, jag får väl lägga in ett högpassfilter precis där eller nått, eller bounca o rita om ljudvågen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 17 februari 2006 Dela Postat 17 februari 2006 Det är inte ofta en låt sätter sig som en smäck efter första lyssningen, men det gör den här. Ruggigt snyggt producerat, kanske något vass hihat för min smak (kan visserligen bero på de nya lurarna jag har här), men det är inget allvarligt. Ska lyssna mer hemma. Skulle vilja ha lite mer känsla i rösten vid 1:00, den känns lite tam. Sången i övrigt är ju utan anmärkningar och passar genren perfekt. Blir en femma från mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joel B Postat 17 februari 2006 Dela Postat 17 februari 2006 Förut gillade jag den, nu älskar jag den! Med rätt marknadsföring kommer den bli kult. Joel Va kul att den växer på dig! Det är ju så man vill att musik ska va, då tröttnar man inte lika snabbt! precis. jag är inte en sån som laddar ner låtar, och det gör jag inte nu heller. däremot har jag nog gått in i tråden och lyssnat flera gånger =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 18 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 18 februari 2006 Det är inte ofta en låt sätter sig som en smäck efter första lyssningen, men det gör den här. Ruggigt snyggt producerat, kanske något vass hihat för min smak (kan visserligen bero på de nya lurarna jag har här), men det är inget allvarligt. Ska lyssna mer hemma. Skulle vilja ha lite mer känsla i rösten vid 1:00, den känns lite tam. Sången i övrigt är ju utan anmärkningar och passar genren perfekt. Blir en femma från mig. underbart, det va riktigt kul att höra! Tack! Ska kolla lite på partiet vid 1:00, har några andra tagningar att välja mellan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 20 februari 2006 Dela Postat 20 februari 2006 Uppenbart läge att kontakta P3 Lab. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rockypop Postat 24 februari 2006 Dela Postat 24 februari 2006 Sexig röst, kanske synd ta bort det med vocoders...på leaden i varje fall - dock snygg kör och vid 3:00. Snygg låt annars 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mathew Postat 3 mars 2006 Dela Postat 3 mars 2006 Det här kan man ju inte klassa som bra kritik egentligen, men jag måste bara få det ur systemet - det här är så jävla apbra det kan bli! 😆 Klockrent! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 3 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 3 mars 2006 Det här kan man ju inte klassa som bra kritik egentligen, men jag måste bara få det ur systemet - det här är så jävla apbra det kan bli! 😉 Klockrent! åhh tackar tackar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
teknodrom Postat 3 mars 2006 Dela Postat 3 mars 2006 Hej! 1. Tänk om du kunde utveckla trummorna mer, det svänger, men bara ett panorerat syntpuk-fill(typ tillianders "marychain") skulle göra mycket för drivet tror jag.. 2. vid 3:25, sista refrängen skulle vocodern kunna gå upp i spektrat och bilda lite ackord över leadvox:en, det finns ju så mycket skäna harmisar att jobba med..😆 Annars är jag grymt imponerad, är det fortfarande logic 5.5? Stor hitvarning, du är helt klart begåvad! 😆 /t Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 3 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 3 mars 2006 Hej! 1. Tänk om du kunde utveckla trummorna mer, det svänger, men bara ett panorerat syntpuk-fill(typ tillianders "marychain") skulle göra mycket för drivet tror jag.. 2. vid 3:25, sista refrängen skulle vocodern kunna gå upp i spektrat och bilda lite ackord över leadvox:en, det finns ju så mycket skäna harmisar att jobba med..😏 Annars är jag grymt imponerad, är det fortfarande logic 5.5? Stor hitvarning, du är helt klart begåvad! 😳 /t Tja! syntpuk låter faktiskt lockande, har inte tänkt på det.. ska kolla in det Ja där i slutet vill jag också att det ska hända nått mer med vocodern, men det är en mono/solo vocoder, så jag kan inte spela mer än en ton i taget. Skulle jag öppna en till skulle datorn sega ihop.. Men om jag orkar bounca ner lite spår så ska jag försöka hitta på nått.. Japp logic 5.2 Kul att du gillade o tack för att du lyssnade o skrev lite konstruktiv kritik! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.