Dissector Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 (redigerat) Hejsan! Jag använder Cubase SX 2 och det har fungerat galant hittills. Då var det då så att jag för ett par dagarsedan installerade om Windows, och eftersom många program inte fungerar så bra efter en ominstallation av operativsystemet, så installerade jag om många program också. Bland annat Cubase. Nu har jag fått problemet att den berättar att den inte kan kontakta ljudkortet. I praktiken är symptomen att allt ser ut och görs som vanligt, men det kommer inte några som helst ljud. Har inte testat med MIDI, men använder nästan bara Audio-spår, och dessa låter ingenting. Jag har installerat om programmet flera gånger nu, och det fungerar första gången jag kör det. Andra gången, så sker ovannämnda. Någon som kan ha en aning om vad som är fel? Jag har sökt på forumet med en del olika sökord, men hittar inget som passar. Eventuellt har jag missat då det kommer upp ungefär 80 sidor per sökord. EDIT: Märker också att ibland så händer inget när man trycker på Record. Recordknappen lyser, men markören står helt stilla Redigerat 12 februari 2006 av Dissector
Linus Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 Har du installerat ljudkortets drivrutiner då? 🙂
Dissector Postat 12 februari 2006 Trådstartare Postat 12 februari 2006 (redigerat) Har du installerat ljudkortets drivrutiner då? 🤪 =) Jadå, det verkar inte vara några problem med dom, särskilt med tanke på att det fungerar ibland, oftast första gången, sedan dör det förr eller senare. Ska ta en extra koll dock Redigerat 12 februari 2006 av Dissector
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.