Jump to content
Annons

TAXI...

oakleaf (oregistrerad)

Recommended Posts

oakleaf (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hallå där,

Oftast verkar det handla om artister som vill få sina låtar hörda, och då kan man ju registrera sig lite överallt. Men om man vill marknadsföra sig som låtskrivare (även fast man ofta kanske framför alstren själv) blir man kanske lite mer begränsad.

TAXI verkar på pappret jätte lovande, men är det nån som har direkt efarenhet av dom? Finns ju andra också typ, Songlink och Songquarters?

Det som gör mig sugen är att man verkar få verkliga "leads" så att säga? Alltså att dom agerar som en konsult direkt åt bolagen/artisten.

Det som gör mig misstänksam är att man måste betala $300 för ett år. Känns lite grann som TAXI är den stora vinnaren på nåt sätt. Finns ju rätt många låtskrivare så att säga.

Nu är ju jag så pass någorlunda jordnära att jag greppar att det i alla lägen handla om bra låtar. En bra låt är en bra låt. Min fråga är alltså, om man en dag har en bra låt kommer bolag som TAXI vara till en fördel eller är det bättre att gå den traditionella vägen med demos till förlag och dylikt?

Tack på förhand!

/O

Redigerat av oakleaf
Annons
oakleaf (oregistrerad)
Postat
gör en google.se

många tycker illa om taxi som pesten,

... jag har nog inte hört något bra om dom...

Du skulle inte kunna tänka dig att utveckla? Vad har du hört som inte är bra t ex? Ditt svar var inte så konkret.

Jodå, Google är guld. Ibland är det här forumet guld också.

Postat

det var några år sen dom avfärdades helt,

dom kan ha ändrat sig (f@n tro't)

ställ frågan här för bättre besked:

RealityBB

under avdelningen: Artist Area Bulletin Board

ha du inget Ezboardkonto så skapar du ett här

🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.