Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Gick och funderade.........................

Finns det inget ställe (typ Pricerunner) där man kan jämföra priser på instrument, studioprylar och dylikt, på nätet.

Annons
ChrisSnyder (oregistrerad)
Postat

du kan ju kolla vad produkten kostar i sverige, sen sufra in på www.thomann.de och kolla. Och har du extrem tur, så hittar du det KANSKE lite lite lite lite lite billigare nån annanstans på nätet oxå.

Postat

Bara ett litet snabbt inlägg eftersom Pricerunner nämns...

De fanns med i nyheterna på TV och kritiserades för att de diskriminerar butiker som inte betalar för sin reklamplats - och låter dem halka längst ner i listorna, trots att de inte är dyrast. Själv har jag inte ens tagits in i listorna när jag har meddelat dem, trots att jag höll lägre pris på ett par produkter under över ett halvår, jämfört med Pricerunners billigaste.

Det är med andra ord bluff och båg och inget annat än en stor reklamplats för de som betalar för sig - och inte alls den oberoende jämförelse-site som folk i allmänhet tror att det är... 😉

musik (oregistrerad)
Postat

Är Thomanns pris €205 inkl skatt? I så fall är det ju billigare än Musik-Prod. €219.

Postat
Bara ett litet snabbt inlägg eftersom Pricerunner nämns...

De fanns med i nyheterna på TV och kritiserades för att de diskriminerar butiker som inte betalar för sin reklamplats - och låter dem halka längst ner i listorna, trots att de inte är dyrast. Själv har jag inte ens tagits in i listorna när jag har meddelat dem, trots att jag höll lägre pris på ett par produkter under över ett halvår, jämfört med Pricerunners billigaste.

Det är med andra ord bluff och båg och inget annat än en stor reklamplats för de som betalar för sig - och inte alls den oberoende jämförelse-site som folk i allmänhet tror att det är... 🙂

Vidrigt. 😄

Prisjakt verkar bättre:

http://www.prisjakt.nu/info.php?t=oberoende

Angående musikinstrument har jag för mig om att det finns en site på flera språk (inkl svenska) som på nåt sätt tipsar om bästa pris? Hittar dock inte länken.

Postat
Är Thomanns pris €205 inkl skatt? I så fall är det ju billigare än Musik-Prod. €219.

Är du säker på att man ska läsa det så?

Kollade Rockshop också och dom tar €195.

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Nej, jag är inte helt säker alls. Men det är värt att kontrollera vad som gäller egentligen. Musik-Prod. skulle ju inte ange ett ytterligare högre pris om det inte betydde nåt, att det var inkl. avgift/skatt.

Jag testade bägge för att kolla vad de tog för ett Clavia Electro 2 73 tgt. Bägge var dyrare än musikaffärerna här i stan. Så i det fallet lönade det sig inte alls!

Ska kolla in Rockshop nu.

:musik

Postat
Hej!

Nej, jag är inte helt säker alls. Men det är värt att kontrollera vad som gäller egentligen. Musik-Prod. skulle ju inte ange ett ytterligare högre pris om det inte betydde nåt, att det var inkl. avgift/skatt.

Jag testade bägge för att kolla vad de tog för ett Clavia Electro 2 73 tgt. Bägge var dyrare än musikaffärerna här i stan. Så i det fallet lönade det sig inte alls!

Ska kolla in Rockshop nu.

:musik

Det kan va ett riktpris dom uppger?

Postat

Ja.

Postat
Funkar det bra att handla från thomann eller?

Hur lång tid tar det innan man får grejerna om de finns i lager?

se thomann-tråden

Postat

Hittade det här på Musik-Produktivs site:

RRP = recommended retail price.

UVP = Unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers

Alltså var Musik-Produktiv €49 billigare än Thomann. Fast idag har dom tagit bort just den varan jag länkade till...

Musik-Service och Rockshop är €10 billigare än Thomann.

Thomann är säkert ett fint företag. Har själv handlat där ett par gånger. Men dom är nästan aldrig billigast.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.