Jump to content
Annons

skylined

Recommended Posts

har försökt andvända Reason i FL genom Rewire, och hittills har jag lyckats få in Reason-ljudet i FL när jag spelar på min midi-keyboard, och jag kan ändra ljudet med FL effekter etc.

MEN, när jag ska spela in och sätta ut noterna i FL sequencern så hörs dock inget! 😄

hur fixar man detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du alltså öppnat MIDI Options i Rewired-pluggen?

Har du mappat t.ex. midikanal 17 att skickas till ett visst instrument i Reason?

Sätter du ut noterna i MIDI out för midikanal 17?

Har du provat att skicka till nån annan synt via MIDI out-pluggen i FL?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, du kan använda Reasons sequencer om du vill.

Ja, du kan också använda FL:s sequencer om du använder MIDI out, och skickar till Reason.

Ta en titt i guiderna en gång till? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vill andvända FL´s sequencer

behöver jag ändra nåt i Reason för att det ska funka eller är det bara i FL som jag ändrar midi-out inställningarna för Rewire?

och hur exakt ska jag ändra där? och om jag måste ändra i Reason samtidigt, vad ändrar jag då exakt? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

såhär ser det ut i FL på midi options:

FL Rewire midi options

det står alltså "Bus 6 TO output 15", "input port 15 TO Bus 6", jag har nu alltså valt 15 som port på input och output (eller skulle jag bara välja output?

och vad nu? ska det ändras nåt i Reason?

Reason

vill så gärna få detta att funka.. skulle va hur grymt som helst eftersom jag älskar FL´s interface och Reasons maskiner... oslagbar kombination 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

nu fick jag det att fungera... visste inte att man va tvungen att ha en "Midi out" kanal i FL också, så jag missförstod typ det du skrev

frågan är nu, kan man ha fler än en kanal med Reason Rewire?

Redigerat av skylined
Link to comment
Dela på andra sajter

nu fick jag det att fungera... visste inte att man va tvungen att ha en "Midi out" kanal i FL också, så jag missförstod typ det du skrev

frågan är nu, kan man ha fler än en kanal med Reason Rewire?

yes det gick! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...