skylined Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 har försökt andvĂ€nda Reason i FL genom Rewire, och hittills har jag lyckats fĂ„ in Reason-ljudet i FL nĂ€r jag spelar pĂ„ min midi-keyboard, och jag kan Ă€ndra ljudet med FL effekter etc. MEN, nĂ€r jag ska spela in och sĂ€tta ut noterna i FL sequencern sĂ„ hörs dock inget! đ hur fixar man detta?
Linus Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 HĂ€r kan du lĂ€sa guide till Rewire i FL đ http://www.flstudio.com/help/html/rewire_host.htm http://www.flstudio.com/help/html/rewire_host_reason.htm
skylined Postat 3 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 3 februari 2006 tack Linus men jag har redan lĂ€st och gjort allt som stĂ„r dĂ€r đ
Linus Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Har du alltsÄ öppnat MIDI Options i Rewired-pluggen? Har du mappat t.ex. midikanal 17 att skickas till ett visst instrument i Reason? SÀtter du ut noterna i MIDI out för midikanal 17? Har du provat att skicka till nÄn annan synt via MIDI out-pluggen i FL?
skylined Postat 3 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 3 februari 2006 fattar ingenting.. blir tokiG đ
skylined Postat 3 februari 2006 TrÄdstartare Postat 3 februari 2006 Àr det meningen alltsÄ att man ska sÀtta ut toner i Reasons sequencer, som sen spelas upp i FL? kan man inte andvÀnda FLŽs sequencer??
Linus Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Ja, du kan anvĂ€nda Reasons sequencer om du vill. Ja, du kan ocksĂ„ anvĂ€nda FL:s sequencer om du anvĂ€nder MIDI out, och skickar till Reason. Ta en titt i guiderna en gĂ„ng till? đ
skylined Postat 3 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 3 februari 2006 jag vill andvĂ€nda FLÂŽs sequencer behöver jag Ă€ndra nĂ„t i Reason för att det ska funka eller Ă€r det bara i FL som jag Ă€ndrar midi-out instĂ€llningarna för Rewire? och hur exakt ska jag Ă€ndra dĂ€r? och om jag mĂ„ste Ă€ndra i Reason samtidigt, vad Ă€ndrar jag dĂ„ exakt? đł
skylined Postat 3 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 3 februari 2006 sĂ„hĂ€r ser det ut i FL pĂ„ midi options: FL Rewire midi options det stĂ„r alltsĂ„ "Bus 6 TO output 15", "input port 15 TO Bus 6", jag har nu alltsĂ„ valt 15 som port pĂ„ input och output (eller skulle jag bara vĂ€lja output? och vad nu? ska det Ă€ndras nĂ„t i Reason? Reason vill sĂ„ gĂ€rna fĂ„ detta att funka.. skulle va hur grymt som helst eftersom jag Ă€lskar FLÂŽs interface och Reasons maskiner... oslagbar kombination đł
skylined Postat 3 februari 2006 TrÄdstartare Postat 3 februari 2006 (redigerat) nu fick jag det att fungera... visste inte att man va tvungen att ha en "Midi out" kanal i FL ocksÄ, sÄ jag missförstod typ det du skrev frÄgan Àr nu, kan man ha fler Àn en kanal med Reason Rewire? Redigerat 3 februari 2006 av skylined
skylined Postat 3 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 3 februari 2006 skylined sa: nu fick jag det att fungera... visste inte att man va tvungen att ha en "Midi out" kanal i FL ocksĂ„, sĂ„ jag missförstod typ det du skrev frĂ„gan Ă€r nu, kan man ha fler Ă€n en kanal med Reason Rewire? yes det gick! đ
Nexustwins Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 juj.. har alldrig fĂ„tt detta att funka. Men jag fĂ„r vĂ€ll kolla mer pĂ„ problemet đ
skylined Postat 4 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 4 februari 2006 fĂ„r vĂ€l skriva en 'tutorial' för detta! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.