Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

har försökt andvÀnda Reason i FL genom Rewire, och hittills har jag lyckats fÄ in Reason-ljudet i FL nÀr jag spelar pÄ min midi-keyboard, och jag kan Àndra ljudet med FL effekter etc.

MEN, nĂ€r jag ska spela in och sĂ€tta ut noterna i FL sequencern sĂ„ hörs dock inget! 😄

hur fixar man detta?

Annons
Postat

tack Linus men jag har redan lĂ€st och gjort allt som stĂ„r dĂ€r 😄

Postat

Har du alltsÄ öppnat MIDI Options i Rewired-pluggen?

Har du mappat t.ex. midikanal 17 att skickas till ett visst instrument i Reason?

SÀtter du ut noterna i MIDI out för midikanal 17?

Har du provat att skicka till nÄn annan synt via MIDI out-pluggen i FL?

Postat

Àr det meningen alltsÄ att man ska sÀtta ut toner i Reasons sequencer, som sen spelas upp i FL?

kan man inte andvÀnda FLŽs sequencer??

Postat

Ja, du kan anvÀnda Reasons sequencer om du vill.

Ja, du kan ocksÄ anvÀnda FL:s sequencer om du anvÀnder MIDI out, och skickar till Reason.

Ta en titt i guiderna en gĂ„ng till? 😄

Postat

jag vill andvÀnda FLŽs sequencer

behöver jag Àndra nÄt i Reason för att det ska funka eller Àr det bara i FL som jag Àndrar midi-out instÀllningarna för Rewire?

och hur exakt ska jag Ă€ndra dĂ€r? och om jag mĂ„ste Ă€ndra i Reason samtidigt, vad Ă€ndrar jag dĂ„ exakt? 😳

Postat

sÄhÀr ser det ut i FL pÄ midi options:

FL Rewire midi options

det stÄr alltsÄ "Bus 6 TO output 15", "input port 15 TO Bus 6", jag har nu alltsÄ valt 15 som port pÄ input och output (eller skulle jag bara vÀlja output?

och vad nu? ska det Àndras nÄt i Reason?

Reason

vill sĂ„ gĂ€rna fĂ„ detta att funka.. skulle va hur grymt som helst eftersom jag Ă€lskar FLÂŽs interface och Reasons maskiner... oslagbar kombination 😳

Postat (redigerat)

nu fick jag det att fungera... visste inte att man va tvungen att ha en "Midi out" kanal i FL ocksÄ, sÄ jag missförstod typ det du skrev

frÄgan Àr nu, kan man ha fler Àn en kanal med Reason Rewire?

Redigerat av skylined
Postat
  skylined sa:
nu fick jag det att fungera... visste inte att man va tvungen att ha en "Midi out" kanal i FL ocksÄ, sÄ jag missförstod typ det du skrev

frÄgan Àr nu, kan man ha fler Àn en kanal med Reason Rewire?

yes det gick! 😄

Postat

fĂ„r vĂ€l skriva en 'tutorial' för detta! 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.