Jump to content
Annons

My wall


Falk

Recommended Posts

LÅTNAMN: My wall

ARTIST/GRUPP: Falk

GENRE: nja..syntrock?

LÅTLÄNGD: ca 3 min

KOMPOSITÖR: Falk

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: jan 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: ca 3mb

STATUS: Skiss

Oops..missade lägga upp låten..väldigt experimentellt..men här kommer den!

Ok här kommer ännu en skiss som ploppade fram när jag skulle börja slipa på en annan låt..ett problem för mig..hur som helst är detta ngt att försöka jobba vidare med o vad behöver jag ändra på isf 😎 ..nja..försöker göra experimentell musik där jag arbetar med olika ljud..mixningen är halvdan..sången har jag medvetet försökt göra lite "rosslig"..

My_wall.mp3

Redigerat av Falk
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Fan jag har svårt att svara nåt vettigt jag gillar det här det låter stundtals lysande men ibland blir det lite ryckigt i instrumentinsatserna på ett sätt som jag får en känsla av att du inte gjort avsiktligt.

Riktigt jäkla intressant ide och jag gillar verkligen den dramatiska tonen, skulle nog funka bättre med lite mindre effekt på rösten. Kanske helt utan och försöka få en mörkare varmare ton och få den väldigt närma lyssnaren så där så den nästan flyter på bakgrunden hoppar ut på nosen på en. Tror det skulle bli ännu mera dramatiskt då.

Nåväl bara mina ödmjuka synpunkter.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

Jag instämmer med föregående talare.

Vissa partier känns lite lösryckta, pitchshiftern på rösten känns bara störande. Tycker dock att rösten gärna får vara effektad men när den bara maskerar budskapet blir det omotiverat i af här tycker jag.

Roliga idéer.

Cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar allra ödmjukast för era kommentarer på den här skissen!

Burnin Sven- nja när det gäller rösten så kanske det vore bättre utan...annars kan jag ju alltid prova med Sam

KingKongo- roligt att du gillar mina roliga idéer! Cheers på dig me!

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...