Jump to content
Annons

Program för 64bitars processorer


Steinb

Recommended Posts

Har precis skaffat en AMD Athlon64-processor, så jag funderar - finns det nått inspelningsprogram (Cubase, Sonar etc) som går att köra under 64bitars Windows XP?

Hittar ingenting om stöd för det till mitt (gamla) Cubase SL2, så det lär nog bli att köpa nytt. Så vad ska man satsa på för att dra största möjliga nytta av processorn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sonar 5 och... ehhh.. ja.. och... ehh..

Där tar nog listan slut faktiskt tror jag. Praktiskt, inte sant? 😛 - Kolla upp så att ditt ljudkort, grafikkort och nätverkskort har 64-bitars drivrutiner bara så borde saken vara biff.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis skaffat en AMD Athlon64-processor, så jag funderar - finns det nått inspelningsprogram (Cubase, Sonar etc) som går att köra under 64bitars Windows XP?

Hittar ingenting om stöd för det till mitt (gamla) Cubase SL2, så det lär nog bli att köpa nytt. Så vad ska man satsa på för att dra största möjliga nytta av processorn?

Undrar jag med, har en likadan processor.

2.20 GHz eller liknande ska väl en sån processor ligga på, kommer inte ihåg exakt.

Men kollar man drivrutinerna i min dator så står det 1.79GHz.

har du nån koll på var resterande prestanda kan ha tagit vägen??

Link to comment
Dela på andra sajter

2.20 GHz eller liknande ska väl en sån processor ligga på, kommer inte ihåg exakt.

Men kollar man drivrutinerna i min dator så står det 1.79GHz.

har du nån koll på var resterande prestanda kan ha tagit vägen??

Har du kollat inställningarna i Bios? Inge knas där?

Eller kika på moderkortstillverkarens hemsida för ev bios-uppdatering, eller fix.

Link to comment
Dela på andra sajter

2.20 GHz eller liknande ska väl en sån processor ligga på, kommer inte ihåg exakt.

Men kollar man drivrutinerna i min dator så står det 1.79GHz.

har du nån koll på var resterande prestanda kan ha tagit vägen??

Har du kollat inställningarna i Bios? Inge knas där?

Eller kika på moderkortstillverkarens hemsida för ev bios-uppdatering, eller fix.

nä, har inte kollat det, men du jag är lite grön där.

hur kollar man det i bios då?

Link to comment
Dela på andra sajter

2.20 GHz eller liknande ska väl en sån processor ligga på, kommer inte ihåg exakt.

Men kollar man drivrutinerna i min dator så står det 1.79GHz.

har du nån koll på var resterande prestanda kan ha tagit vägen??

Har du kollat inställningarna i Bios? Inge knas där?

Eller kika på moderkortstillverkarens hemsida för ev bios-uppdatering, eller fix.

nä, har inte kollat det, men du jag är lite grön där.

hur kollar man det i bios då?

Kan också vara att ditt minneskort har nån maxbusshastighet som är lägre än vad din processor har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...