Jump to content
Annons

M-Audio Ozone knaster

Recommended Posts

Katla (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Nu har jag fixat en M-Audio Ozone. Tanken är att lämna min porta och spela in på Cubase eller något i den stilen när jag får pengar till det. Installationen gick bra och den byter självmant, precis som jag ville, mellan mitt inbyggda ljudkort och sig själv när man slår på/av den. Perfa. Jag ställde också in den på 24/48 upplösning och latencyn på "low" vilket ger ungefär 13 ms latency. Funkar för mig.

Dock blev jag lite sur när jag tankade ner demoversionerna på Arturias Minimoog V och CS80 V eftersom min M-Audio inte kan låta bli att hosta ut en sprak då och då. 😕 Likaså när jag testade att spela in lite MS10 så sprakade det till helt oväntat lite då och då! Jävla mög (skånska för skit)! Likaså, vilket är mer ovanligt, så kan den hänga upp sig lite och kör då en distad version av ljudet jag ska spela. 😱

Jag kör med en Pentium 4 3,7 Ghz med 1 gig i ram och Win XP Home. Det borde inte sura som det gör. Allt funkar ju förutom dessa små hostningar. Har någon en idé om vad det skulle kunna vara?

Man borde kanske ge honom en whisky eller något för hostan...Nästa gång blir det Apple utan tvekan!

Redigerat av Katla
Annons
Postat
  Katla sa:
Nu har jag fixat en M-Audio Ozone. Tanken är att lämna min porta och spela in på Cubase eller något i den stilen när jag får pengar till det. Installationen gick bra och den byter självmant, precis som jag ville, mellan mitt inbyggda ljudkort och sig själv när man slår på/av den. Perfa. Jag ställde också in den på 24/48 upplösning och latencyn på "low" vilket ger ungefär 13 ms latency. Funkar för mig.

Dock blev jag lite sur när jag tankade ner demoversionerna på Arturias Minimoog V och CS80 V eftersom min M-Audio inte kan låta bli att hosta ut en sprak då och då. 😕 Likaså när jag testade att spela in lite MS10 så sprakade det till helt oväntat lite då och då! Jävla mög (skånska för skit)! Likaså, vilket är mer ovanligt, så kan den hänga upp sig lite och kör då en distad version av ljudet jag ska spela. 😱

Jag kör med en Pentium 4 3,7 Ghz med 1 gig i ram och Win XP Home. Det borde inte sura som det gör. Allt funkar ju förutom dessa små hostningar. Har någon en idé om vad det skulle kunna vara?

Man borde kanske ge honom en whisky eller något för hostan...Nästa gång blir det Apple utan tvekan!

Om du har USB1 så kan det vara att det inte riktigt hänger med. Kan inte mycket om ozone, men om den får ström från usb-porten så halverar ju det hastigheten. Prova med strömadapter.

Katla (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jo, det är ju sant som du säger. Men det underliga är att Ozone måste ha en el-adapter för att få ström. Mina USB kopplingars version vet jag inte, men datorn är köpt i oktober 05 så det måste vara 2.0... Tack för svaret iaf. 😱

Redigerat av Katla

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.