Jump to content
Annons

Virtual PC


biggie

Recommended Posts

Annons

Virtual PC rullar så långsamt att du kommer svära över att köra Note Pad för att det är så slött.

Om du vill köra pc-program, köp en pc. I annat fall kommer du bara att bli besviken.

Men, och ett stort men, så kommer Apple relativt snart lansera iBookar med Intelprocessorer, och med verktyg under utveckling som exempelvis Darwine kommer förhoppningsvis Windowsmjukvara att rulla relativt smärtfritt under Mac OS X. Och när Windows Vista kommer är det inte omöjligt att macanvändare kommer att kunna installera det på sina burkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle över huvud taget akta mig för att köpa en 12" iBook idag. Datorn har i stort sett inte blivit uppdaterad på över ett år, och nya versioner kommer som sagt med Intelprocessorer ganska snart.

Antingen satsar du på en PC-laptop idag eller så väntar du på Intel-iBookarna. Lycka till 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Här var det dålig koll ser jag. 😄

Du kommer aldrig att kunna köra Windowsmjukvara under OSX på de nya Intel-Macarna. Däremot kan du installera Windows om du nu vill, vilket i och för sig inte många vill när OSX finns på burken.

MacBook finns ju redan (PowerBook med Intel-processor) så den behöver du ju inte vänta på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här var det dålig koll ser jag. 😄

Du kommer aldrig att kunna köra Windowsmjukvara under OSX på de nya Intel-Macarna. Däremot kan du installera Windows om du nu vill, vilket i och för sig inte många vill när OSX finns på burken.

MacBook finns ju redan (PowerBook med Intel-processor) så den behöver du ju inte vänta på.

Ja, du har rätt. Du har värdelös koll.

http://darwine.opendarwin.org/

Link to comment
Dela på andra sajter

Här var det dålig koll ser jag.  😆

Du kommer aldrig att kunna köra Windowsmjukvara under OSX på de nya Intel-Macarna. Däremot kan du installera Windows om du nu vill, vilket i och för sig inte många vill när OSX finns på burken.

MacBook finns ju redan (PowerBook med Intel-processor) så den behöver du ju inte vänta på.

Ja, du har rätt. Du har värdelös koll.

http://darwine.opendarwin.org/

Finns det någon motsatt veration så man kan köra mac program i windows ? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

För att köra Macprogram på en Intel/AMD-burk finns PearPC. Det enda du behöver är installationsskivorna för OS X som iso-filer och en så snabb pc som möjligt.

Regeln om att emulera en processor på en annan processor går vansinnigt långamt, gäller fortfarande. På samma sätt som det går långsamt att emulera Windows på en PowerPC-bestycka Mac, går det alltså långsamt att emulera OS X (PowerPC) på en Intel/AMD-burk.

Generellt gäller att musikprogram som körs på en emulerad plattform fungerar mycket dåligt eller inte alls. I fallet PearPC har jag exempelvis inte fått ljud att fungera, och nätverksstöd tar lite tid att sätta upp rätt.

Som tidigare nämnts, kör OS X på en Mac och Windows på en pc så långt det går - alternativt vänta och se hur det utvecklar sig med de Intel-baserade Macarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...