Jump to content
Annons

StepFilter av annan tillverkare?


AndyPandy

Recommended Posts

Jag brukar ibland använda den till Cubase medföljande effekten StepFilter, men tycker att den låter lite kantigt ibland.

Finns det någon annan tillverkare som har en liknande effekt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
starboy (oregistrerad)
Finns det någon annan tillverkare som har en liknande effekt?

Har Du testat Majkens utmärkta gratis-vst "PAN-OH!-RAMA"?

Finns att ladda ned från majken.se/vst

Användargränssnittet är ganska annorlunda jämfört med StepFilter, men det går att åstadkomma liknande resultat. Dessutom har denna effekt betydligt mer karaktär än det mesiga StepFiltret (som jag i o f s också använder).

Annars kan Du ju pröva Kjaerhus Classic Auto-Filter.

Ladda här: http://www.kjaerhusaudio.com/classic-auto-filter.php

Lycka till med filtrerandet och berätta gärna om Du hittar nån grym (helst gratis) effekt.

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Du testat Majkens utmärkta gratis-vst "PAN-OH!-RAMA"?

Annars kan Du ju pröva Kjaerhus Classic Auto-Filter.

Fast ingen av dessa har den där smarta grafiska grafiska displayen för cutoff och resonance.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast ingen av dessa har den där smarta grafiska grafiska displayen för cutoff och resonance.

Sant sant, de är lfo-baserade istället för stepsequencer-baserade. Vilket innebär att man kan skruva fram helt andra resultat men att gränssnittet därför ser annorlunda ut.

Om du kan tänka dig att köra på autofilter istället för stepfilter så skulle jag vilja tipsa om Devine Machine - Minion och Basement Arts - Frantic 🙂

/Majken

Redigerat av Majken
Link to comment
Dela på andra sajter

Glitch var verkligen frän! Men buggig! Det knastrade och levde om ibland, och dessutom verkar inte alla rattar funka i alla lägen.

Filterscape lät mycket bra, men var ganska svårinställt!

Lucifer var kass. Har man inte ens några vettiga förinställningar så orkar jag inte ens hålla på i en sekund.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...