Jump to content
Annons

Radera snuttar i Cubase?


SG5

Recommended Posts

Nu är det såhär att jag kör Cubase SX3 och jg har ett problem, jag vill ju kunna "sudda" i dom olika spåren medans jag häller på, d.v.s bara ta bort lite här och där, kanske nåt litet missljud i introt på ett spår, men hur jag än gär så lyckas jag ta bort hela spåret? vore tacksam för svar =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag sitter med Cubase SE och där dubbelklickar jag på det spår jag vill redigera, sedan markerar jag intervallet som skall redigeras, högerklickar på det markerade området och väljer "Silence" under "Process"(tror jag).

Fungerar kalas.

Herman

Link to comment
Dela på andra sajter

Klippa går ju, men om det handlar om enstaka knäpp eller knaster så är det mycket roligare att dubbelklicka på filen och leta upp knäppet genom lyssning. När man har ett ungefärligt hum om vart det ligger sätter man markören där och zoomar och lyssnar igen tills man är så inzoomad att man ser oregelbundenheten i vågformen. Då tar man fram pennverktyget, ritar kurvan rätt, lyssnar och känner sig som ett riktigt proffs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...