Jump to content
Annons

lågt ljud på midi


Cat (oregistrerad)

Recommended Posts

Cat (oregistrerad)

hej hej!!

ytterliggare ett poblem...varför får jag så dåligt ljud när jag spelar upp midispår tilsammans med reason...reasonljuden hörs som det ska men midi spåren som man spelar själv hörs knappt fast man sätter midikanalen full på mixern o nästan full på cubase mixern...ska jag kanske sänka de andra reason ljuden o försöka balansera själva arrangemanget eller hur gör ni?????...

mvh

Cat 😆😆😆😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

De midispår som inte skickas ut till Reason, vad går de till för nåt?

Hårdvarusyntar? VST-instrument i Cubase? Ljudkortets egen midisynt?

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Cat (oregistrerad)

fråga nr:2...jag börjar fatta vinken med att ha 2 skärmar (det blir lite tröttsamt att hålla på skifta fram o tebax mellan cubase o reason)..är det nån som vet vad det e för sladd man ska köpa för att koplla ihop monitorerna?vart kan man köpa sladen? behövs det något annat kanske? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kräma upp output på syntens ljudutgång? 🙂

För dubbla skärmar behövs antingen ett grafikkort med stöd för två skärmar, eller två separata grafikkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

För dubbla skärmar behövs antingen ett grafikkort med stöd för två skärmar, eller två separata grafikkort.

Annars har nåt stort företag släppt en grej som låter en koppla ihop 2 skärmar och göra om dom till 1 skärm, och allt funkar perfekt om man ställer in upplösningen rätt.

Ska kolla i den tidningen och se vad den hette.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...