Lundin Postat 14 maj 2004 Postat 14 maj 2004 Go kvÀll alla studioanhÀngare Var nere pÄ mina lokala favvismusikaffÀr.. ESTRAD -STHLM idag, fredag..kikade runt som man brukar göra en fredag efter jobbet... och hittade nÀstan som av en slump..boken med stort T.. Production - Mixing - Mastering with WAVES InnehÄller 5 CD's med professionella mixsessions..Dance, R&B, Rock/Country, Urban remix och CD mastering... för alla ledande sequencerprogram.. Cubase SX, Logic, Protools m.f.l Det gÄs igenom spÄr för spÄr..med EQ, Kompressor, effekter m.m sÄ man kan se och höra hur trixen utförs samtidigt som dom visar bilder pÄ instÀllningarna och förklarar varför dom gjort som dom gjort.. kostade bara 375:-.. ehh..mÄste fortsÀtta lÀsa bwoys ..senare /D
cm0s Postat 14 maj 2004 Postat 14 maj 2004 W00t! Ge oss ett utlĂ„tande nĂ€r du lĂ€st mer. Ăr den vĂ€rd pengarna? Funderar pĂ„ att köpa :]
Kennet_J Postat 15 maj 2004 Postat 15 maj 2004 Vad heter boken? Vad Àr det för förlag? MÄste kolla om den finns pÄ andra stÀllen.
dbd Postat 15 maj 2004 Postat 15 maj 2004 Verkar som det Àr Waves sjÀlva som gjort boken. http://www.waves.com/content.asp?id=677
patrik Postat 15 maj 2004 Postat 15 maj 2004 (redigerat) edit: pinsamt, jag mĂ„ste lĂ€ra mig lĂ€sa ordentligt innan jag postar dumma svar đł Redigerat 15 maj 2004 av patrik
bonzo Postat 15 maj 2004 Postat 15 maj 2004 Om boken kostar i nĂ€rheten av vad man fĂ„r punga ut för pluggarna sĂ„ har man inte rĂ„d med den, utan fĂ„r lĂ€ra sig pĂ„ egenhand đł Den kostar 375 riksdaler enligt inlĂ€gget. Jag har inte Waves, men det jag funderar pĂ„ Ă€r om boken kan funka smidigt Ă€ven utan Waves-pluggarna. Det medföljer visserligen demo-versioner, men budgeten tillĂ„ter inga utsvĂ€vningar i Waves-klass inom överskĂ„dlig framtid, sĂ„ det vore ju bra om det var nĂ„gorlunda allmĂ€nt hĂ„llet sĂ„ man kan anvĂ€nda det man har. Vad sĂ€ger demoniqus?
Lundin Postat 16 maj 2004 TrĂ„dstartare Postat 16 maj 2004 (redigerat) Howdy all...har varit offline och lĂ€st bok đ Den kostar 375:- och det funkar givetvis utan pluggarna om man har liknande pluggar / hĂ„rdvara, det dom demonstrerar Ă€r ju en teknik i hur man ska lyssna vid mixning, mastering för olika musikstilar och hur man anvĂ€nder utrustningen. ...alla wavespluggarna följer givetvis med som 14 dagars demoversioner..alltsĂ„ ALLA DERAS PLUGGAR... Och JA!!!...boken Ă€r vĂ€rd varenda spĂ€nn....allt frĂ„n syntslingor, kickdrums, feta basar..UP-CLOSE vocals.. tips o trix... med tydliga bilder pĂ„ instĂ€llningar m.m och dĂ„ har jag bara lyssnat igenom Dance+R&B delen.. ...och dom tar upp hur du fĂ„r tryck i mixen och varför... Ett litet men bara: Det Ă€r mĂ„nga audiospĂ„r som körs samtidigt och pluggar pĂ„ varje spĂ„r, EQ, L2 maximizer pĂ„ masterutgĂ„ngen m.m..Jag kör en AMD 2200+ och fick 80% pĂ„ powermĂ€taren och tillfĂ€lliga drop-outs nĂ€r jag disablade/ enablade nĂ„gra pluggar samtidigt som lĂ„tarna spelades.... och det stĂ„r tyvĂ€rr ingen rekommendation om datorkapacitet i boken heller. För det andra : Eftersom det ofta handlar om mycket subtila skillnader i det inspelade materialet kan det vara svĂ„rt att höra nĂ„gon direkt skillnad om man inte har bra lyssning och /eller monitorhörlurar med bra definition... och om man inte mixat en del innan /D Redigerat 16 maj 2004 av demoniqus
Lundin Postat 17 maj 2004 TrÄdstartare Postat 17 maj 2004 Ring data avdelningen pÄ Estrad och kolla med Fredrik eller Kristian Tel: 08-505 950 00 ( vxl ) Vet inte om det fanns nÄgot sÄnt nummer pÄ boken.. .. annars Àr www.Google.se ett hett tips för information /D
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.