Jump to content
Annons

Fjortis techno=)


eCsa

Recommended Posts

LÅTNAMN:Hell YE

ARTIST/GRUPP:ROnskii

GENRE: Pop/Dance

LÅTLÄNGD:2:37

KOMPOSITÖR: ROnskii

PRODUCENT:ROnskii

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 3,61 Mb

STATUS: Nästan helt färdig demo

Inte riktigt färdig. Melodie stycke 2 fattas men iaf lyssna på den som den är:).

eCsa___Hell_Ye.mp3

Redigerat av eCsa
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det första som slog mig är att bastrumman är otroligt ofet, och det ska väl vara tvärtom i denna genre? Låten kommer dock igång ganska snabbt vilket är bra. Jag skulle dock vilja ha mer balans mellan basen och bastrumman, som det är nu tar basen helt över. Leadsynthen eller vad man ska kalla det är väl med flit lite "falsk", men det är lite för mycket. Tycker att låten är lite tunn också, särskilt mot slutet där man väntar sig att det ska "fetas på". Lägg gärna in lite mer fylliga pads och synthar eller nåt som gör ljudbilden lite större och massivare. Själva låtstrukturen funkar ju annars så gör en nymixning av låten så blir det bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

som du själv säger: "Fjortis" tror säkert att den skulle kunna funka i öronen på en nyfrälst 12 åring som inte har en aning om hur denna genre skall låta. Men jag påstår inte ett låten är dålig

Redigerat av DjBox
Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska ha eloge eCsa

Diggar starkt att du skrev "Fjortis Techno" Äntligen någon som vet var han står och inte försöker vara med än vad han är 😏

Ska ta å lyssna på låten nån gång. Är mitt inne i Tentaplugg.

sätt den på loop o ha xden i örat i dina lurar hela kvällen medans du tentar, så skall du se att du både gillar den o får bättre studier:P

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska ha eloge eCsa

Diggar starkt att du skrev "Fjortis Techno" Äntligen någon som vet var han står och inte försöker vara med än vad han är 😆

Ska ta å lyssna på låten nån gång. Är mitt inne i Tentaplugg.

sätt den på loop o ha xden i örat i dina lurar hela kvällen medans du tentar, så skall du se att du både gillar den o får bättre studier:P

Gillar man en låt efter det?

Gillar inte ljudet i början det som plingar. Det är för högt och lite störande. Mer och kraftigare trummor med variationer i behövs ochså. Ändra gitarren eller vad det är 😆 så den inte är så tunn heller. Kanske skulle fråga någon på formet som spelar gitarr,? finns en del här ju 😏. En tarkare lead skulle vara o före dra.

Men vänta nu. Är det inte allt? Jo tro det. Fixa lite med ditt ljudval så är det klurrt. Gillar låten.

//sebbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, distad kagge, huligantutelead och ATC-intro 😆

Jag vet inte alls vad jag ska tycka om det här. Sänk diskanten lite på intromelodin, den skär i öronen, och försök strukturera upp lite, man vet inte alls vad som komma skall; vilket är refräng, vilket är vers? Kul låt, all in all.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...