skoud Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Hej allihop. Jag ska om två veckor åka iväg på turne, jag ska ha med min laptop och köra mina låtar genom Ableton Live. Mitt problem från början var att komma på hur man kan skippa tysnad mellan låtarna, men sen kom jag på att jag kan ju ha 2 Ableton fönster öppna och bara skifta mellan dem. Med mitt gamla Audiphile USB ljudkort från M-audio så fungerade detta perfekt. För ett tag sedan, köpte jag ett EDIROL UA-25 Ljudkort, mest för att slippa extra strömkablar (då Audiophilen inte var strömförsöjd genom usb)... Men med EDIROL kortet så fungerar det inte att ha 2 ableton fönster öppet samtidigt, då det 2a fönstret ger ifrån sig ett felmeddelande där den säger att det inte finns nån ASIO drivrutin tillgänglig... Är EDIROL UA-25 kortet så mycket sämre än Audiophile USB att det inte klarar av att köra 2 ljudprogram samtidigt ? ??? /Tack på förhand
beat mastern Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 se till att skaffa ett lite bettre kort typ emu 1616 eller nåt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.