Kokaburra Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Hej. Skulle vara shysst med lite tips om hur vi kan få den här att låta bättre. Det är inspelat med en porta från Boss och vi mixar med Cubase SX 3. Your browser does not support the HTML5 audio tag
Linus Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 1. Var är basisten? 2. Gitarrerna är mycket tunna och resonanta. Pedaler va? Inte uppmickade stärkare?
ViktorDenStore Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 1. Var är basisten? Morrontrött 😆 Han sover... Håller med Linus, här saknas både bas o feta gitarrer. De som finns nu är ju så tunna så det är otroligt att vi hör de överhuvetaget 😆 Dessutom ligger ju gitarren/erna (nästan?) enbart i höger. Dubblera så blir det fetare. Micka helst upp förstärkaren också, istället för att line:a. Lycka till .Viktor Föresten: Väck bassisten också! 😄
Wallin Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 De här låter riktigt bra...älskar tunna gitarrer. Coola riff också. Prova att sänka den högra gitarren lite kanske. Helt ok skrik...
Eternal Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Ursäkta mig men jag hör inte vad sångaren sjunger.
Kokaburra Postat 6 januari 2006 Trådstartare Postat 6 januari 2006 (redigerat) Skönt att få svar även om några bara värkar var ute efter att få en post till i post counten men ska jag dubbla guitarstämmorna? eller ska jag förstärka med EQ? och jo vi har micat up en stärkare dock har vi använt oss av en boss pedal när vi spela på stärken Redigerat 6 januari 2006 av Kokaburra
browno Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 YES! Mer HC åt folket (forumet). Kan kanske inte kommentera så mycket nu sitter på världens äldsta dator med keffa högtalare, ska försöka kommentera mer när jag sitter vid vanliga datorn. Men just nu tycker jag att det är lite basfattigt och jag gillar inte att det är dubbelkagge hela tiden. Gitarrerna låter rätt elaka vilket är bra, prova dubba och se om det blir fetare. Skriket är sådär, personligen fördrar jag när man kan höra en del ord iaf. Men det kan nog bli bra så kämpa på!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.