micotto (oregistrerad) Postat 2 januari 2006 Postat 2 januari 2006 Fick idag det efterlängtade PCMCIA-ljudkortet på posten. Lyckan blev dock kortvarig när jag upptäckte att min dator (HP Pavilion bärbar) hänger sig om man försöker starta upp med kortet isatt i datorn. Vad som är än värre är att datorn hänger sig även om kortet sätts i först när Windows startats! Jag har kollat med de senaste drivrutinerna för kortet, utan nåt positivt resultat. Nån som har en bra lösning på detta synnerligen irriterande problem? 😉 /Michael
tordA Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 det lät bekant på nåt sätt... kan vara så att vid installationen måste kortet sitta i tills programmet säger: "ta ut kortet" och tryck på Ok... eller nått sånt, läs manualen noga.
Claes Holmerup Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Jag har för mig att det är tvärtom - att man ska installera drivrutinerna INNAN man stoppar i kortet första gången... Står det inte på en stor lapp som ligger med också...? 🙂 Du ska nog ta och avinstallera det helt, sedan installera drivrutinerna - och sedan trycka i kortet när du har startat om datorn och Windows har kört igång.
micotto (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Ja, det ligger med en lapp som säger att jag ska installera drivrutinerna först, sedan stänga av datorn och plugga i kortet och sedan starta upp! Har läst om fler som haft liknande problem och då har de skickat tillbaka kortet mot ett nytt, och tillslut har det fungerat! Men, tänkte att det borde fungera ändå! Man måste ju få ett nytt och fräscht kort tycker man.... /Michael
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.