Jump to content
Annons

NY!


Recommended Posts

Tjenis på er allihopa! e ny här på forumet å ganska n00b på det här med musikskapande. Men jag har slängt ihop en liten truddelutt som jag ville dela med mig av, och jag hittade det här forumet genom en kompis så jag tänkte att jag skulle slänga upp den här. Var vänliga använd inte alltför starka hatord när ni snackar om min låt

🙂

st_rd.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Det var längesedan jag hörde något unikt och som jag rycktes med utav på detta forums avdelning för Demoinspelningar. Vad jag mest förundrades över var insändarens blygsamma framtoning i inledningsanförandet, för att inte tala om dennes svar någon postning strax efteråt i denna tråd.

Positivt:

* En vidunderlig känsla för takt och ton, samt tempo

* Ett mästerligt utfört hantverk som man aldrig tröttnar på (har hört den 21 gånger i rad nu)

* Väl avvägd balans beträffande naturlig autencitet och infångandet av inspelningsrummets naturliga reverberation

* En smakfullt säregen blandning av olika percussiva inslag som aldrig gör att man tvivlar på musikerns bredd och naturliga fallenhet

* Genialiskt uppbyggd stegrad komposition, där cuichan avslutar fantastiskt på slutet. Att bara lyssna på de sista fyra takterna är något man inte kan undvika helt enkelt. Om och om igen...

Negativt:

* Det faktum att kompositören gynnar de som ifrågasätter meningsfullheten i detta mästerverk, genom sin skrivna framtoning. Helt i onödan!...

* Möjligen kunde visselpipan i slutet kortas två pip i början. Möjligen alltså... Må jag emellertid förlåtas, då det är förmätet att tro att en sådan virtuos annat än tidsfördröjd skulle bli av mina rader.

5 av 5.

😉

Har själv i 30 år försökt komma såhär nära fulländning, men har en bit kvar//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är väl tur att smaken är delad... kan inte hålla med om att det är ett mästerverk, men det är orginellt och var gränsen går till vad som kan kallas för musik och vad som kan kallas för oljud har väl helt klart fått en renesans...

Tycker att det började lovande, sen fick jag bara tvspelsvibbar när alla ljud kom från alla håll och samtidigt...

Men man kan väl inte säga annat än, bra jobbat, du kommer säkert utvecklas med hjälp av forumet, och VÄLKOMMEN hit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...