vurt (oregistrerad) Postat 2 januari 2006 Postat 2 januari 2006 (redigerat) Nån som testat båda? Vilken skulle ni välja? CME's keyboards har fått mkt dålig kritik på harmony-central har jag sett, tangenterna ska visst ha dålig känsla och byggkvalitén vara väldigt dålig, så jag är lite skeptisk (grymt snygg dock).. Hittar 2 personer på cubase.net som inte får Kontrol49 att fungera med SX3.1 vilket i så fall skulle göra den ganska värdelös för mig, nån med kontrol49 här som kan bekräfta detta? Gärna förslag på andra MIDI-keyboards/controllers. Krav är 49 tangenter (ICKE "svampiga"), silverfärgad och bra kontrollmöjligheter (minst 8 rattar och gärna reglar också) samt bra konstruktion, får ej kosta mer än 4500:-. Har även funderat på någon begagnad äldre synth, te.x Korg Prophecy där man tydligen kan få rattarna att fungera med mjukvarusyntar.. Fler alternativ? Redigerat 2 januari 2006 av vurt
spaceman Postat 2 januari 2006 Postat 2 januari 2006 Nån som testat båda? Vilken skulle ni välja? CME's keyboards har fått mkt dålig kritik på harmony-central har jag sett, tangenterna ska visst ha dålig känsla och byggkvalitén vara väldigt dålig, så jag är lite skeptisk (grymt snygg dock).. Hittar 2 personer på cubase.net som inte får Kontrol49 att fungera med SX3.1 vilket i så fall skulle göra den ganska värdelös för mig, nån med kontrol49 här som kan bekräfta detta? Gärna förslag på andra MIDI-keyboards/controllers. Krav är 49 tangenter (ICKE "svampiga"), silverfärgad och bra kontrollmöjligheter (minst 8 rattar och gärna reglar också) samt bra konstruktion, får ej kosta mer än 4500:-. Har även funderat på någon begagnad äldre synth, te.x Korg Prophecy där man tydligen kan få rattarna att fungera med mjukvarusyntar.. Fler alternativ? Hur har du tänkt använda keyboarden till ? Ska du bara styra genom VST eller ev köra riktiga ljud från synthen ? Kör du general midi så brukar det inte vara några problem i Cubase och VST. Ska du styra midi kanaler själv så kan det bli problem och en massa meck. Och varför ska man pilla med detta ?
vurt (oregistrerad) Postat 2 januari 2006 Postat 2 januari 2006 Den ska huvudsakligen användas till att styra mjukvarusynthar.
spaceman Postat 2 januari 2006 Postat 2 januari 2006 Den ska huvudsakligen användas till att styra mjukvarusynthar. då ska det bara vara att tuta och köra om du har ett schysst midi-interface... 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.