Jump to content
Annons

Bärbar dator som skärm till stationär.


Humor

Recommended Posts

Hej.

Måste ha med mig datorn till en tillställning snart och eftersom min skärm (CRT) är så stor och klumpig och jag inte orkar släpa på den undrar jag om jag kan använda skärmen på en laptop jag har som skärm till den stationära. Går det?

Kan det funka med fjärrhjälp eller något sådant. Jag har dock aldrig använt det så jag vet inte hur det fungerar.

/Filip

Redigerat av Humor
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej.

Måste ha med mig datorn till en tillställning snart och eftersom min skärm (CRT) är så stor och klumpig och jag inte orkar släpa på den undrar jag om jag kan använda skärmen på en laptop jag har som skärm till den stationära. Går det?

Kan det funka med fjärrhjälp eller något sådant. Jag har dock aldrig använt det så jag vet inte hur det fungerar.

/Filip

Om laptopen har en grafikkort med videoingång och den stationära har videoutgång ser jag ingen anledning till att det inte skulle funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett alternativ kan ju vara att koppla ihop datorerna i ett nätverk och använda funktionen "Anslutning till fjärrskrivbord".

För det är väl inte så enkelt att du kan lägga all information på den bärbara och bara använda den. Ibland ser man ju inte skogen för alla träd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...