morfioro Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 Svaret är säkert löjligt enkel men jag kommer inte på det. Hur skickar man i Battery ut de olika instrumenten på ett trumset till separata kanaler? Har försökt men hittar inte vart man fixar detta.
pwayne Postat 22 november 2005 Postat 22 november 2005 Sitter inte framför Battery så det blir på ett ungefär efter minnet: Markera den cell eller den kolumn/rad du vill "skicka". Längst ner nånstans ser du i nån liten ruta "1-2" som anger out. Om du pekar där, håller ner vänster musknapp och drar musen uppåt eller neråt ändrar sig värdet till 3-4 etc. Det tog mig ett bra tag att fatta hur jag ändrade värdet. Jag kan ha fel i hur själv ändringen går till men testa. Det kan också vara så, minns inte att du i någon setup i Battery måste talöa om hur många ut du vill ha (kanske det bara är en stereo-ut i defaultläge). Om det är så behöver du eventuellt starta om Battery för att det skall gälla. För att slippa göra om det hela nästa gång i ett nytt projekt så har jag brukat spara "instrumentet" så kommer inställningarna med nästa gång. Hoppas du fick ut nåt av denna möjligen lite oklara och "osanna" beskrivning. Testa detta förslag tills du får bättre svar. Lycka till!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.