Jump to content
Annons

Mellow Höstmörker-pop med Sunken ship


Sunkenship (oregistrerad)

Recommended Posts

Sunkenship (oregistrerad)

LÅTNAMN: Someday

ARTIST/GRUPP: Sunken Ship

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 4:35

KOMPOSITÖR: Joakim Ax

PRODUCENT: JA

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 4.3 megabyte

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Saknas

Hej alla, lägger ut ett nytt alster för allmänt pålyssnande!

:rolleyes:

Someday_Mixdown.mp3

Redigerat av Sunkenship
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här låter ju ruggigt bra! Snyggt och bra gitarrljud. Kanske lite mer reverb på pianto när det kommer in och sen... ja sen tar ju låten slut lika abrupt som en giljotinavrättning under franska revolutionen. Jag misstänker väl att det är nåt med uppladdningen som blev funkigt. Hur som helst fick du bara upp 57 sekunder...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
  • 4 månader senare...

Trevlig låt! :rolleyes:

Bra gitarrljud.

Sången är dock för basig för min smak...har du kanske lagt på extra bas på den? (eller stått 0.3 mm från micken?) Det är ju lite synd då du har en bra röst. Jag hade skurit en hel del där nere...

Kanske lite tamt trumljud också, tänker främst på virveln...

Men överlag så är det ett bra låtmakeri du håller på med!

EDIT: skrivfel

Redigerat av Matthew L
Link to comment
Dela på andra sajter

Ändra inget, för fan 😉 Allt låter helt OK och hela låten är absolut färdig. Sjukligt pedant om du går in och ändrar pytte-små detaljer nu 😄

"This is not the time to bring it up", men jävligt mysigt space du skapar men den här låten. Jag ser brunt, jag ser deprimerande tapeter, jag ser ut genom ett gammalt träfönster, rakt in i en fantasivärld i din regi.

Link to comment
Dela på andra sajter

mickeand (oregistrerad)

Bra låt. Lite skönt vemodig på något sätt.

Gitarr, piano och bas låter jättebra. Passar låten perfekt.

Som flera andra redan sagt så är det väl främst sången som behöver putsas lite (om något alls behöver ändras) - den känns lite "grumlig" och otydlig. Den är kanske lite låg i mixen också.

Trummorna kanske också skulle tjäna på lite förbättring. Personligen gillar jag inte soundet på vrivel och baskagge. Lite för tysta och det låter lite Steinberg LM-7 om dem.

Annars är det gott hantverk och, framförallt, en bra låt! Bra jobbat!!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt!

Det mesta jag tänker på har väl avhandlats egentligen.. pianot behöver nog lite reverb, sången låter lite otydlig och trummorna tycker jag låter väldigt ihoptvingade i mitten...

Men om man slutar vara nörd och bara lyssnar på låten är det kanon! Den här kommer nog spelas några varv idag 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Åååååååh, skön låt. Ryser faktiskt.

Du har en bra röst också *ler*. Just i den här låten hör jag även för mitt inre hur den skulle vara med lite mer brittisk accent, det skulle bli så perfekt! Den känns "brittisk".

Mmmmm...

Sparas...

Avnjutes under magiska fredagar.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hepp!

Asbra låt. Verkligen snygga harmisar och bra framförd. Finns inget att gnälla på där.

Mixen...ja, den är sjukt basig. Känns lite hängmatta över det hela, vart är mellanregistret? Dra på lite vid 4 k typ, kanske får fram sången lite mer. Och kroppen i akkegurorna saknar jag. Skär hel a rasket vid typ 50hz. Mina membran fladdrar 😄

Bra jobbat, härlig känsla i låten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...