Jump to content
Annons

Konfigurations test


jakeass

Recommended Posts

Hallå!

Jag har ett litet problem när jag ska starta cubase! I början när programmet ska testa min ljudkortskonfiguration så misslyckas tested varje gång. Jag har ett Audiophile 192 och ett integrerat ljudkort, båda installerade samtidigt. I början inaktiverade jag det integrerade ljudkortet för att kunna använda A192an. Så min fråga är bara om nån vet nåt man kan göra för att åtgärda problemet så att testet genomförs felfritt? Och så kan jag lika gärna passa på och fråga om detta är det korrekta sättet att välja ljudkort? (inaktivera det man inte ska använda dvs.)

tack / jakob

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kör inte testet. Jag har inte gjort det sedan VST/24, tror jag - just för att det inte fungerar om inte allting är kopplat med synk in etc...

Det kommer att fungera i Cubase ändå - men kom ihåg att aktivera alla in- och utgångar... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar! Jag vet inte, jag är ingen hejare på det här riktigt, men jag tror att det kan ha nånting med att in- och utgångarna inte är aktiverade hehe 😆 För när jag öppnar M Audio kontroll panelen och går in på Patchbay / Router så ser det ut såhär: screenshot. Något som inte står rätt till där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...