Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

TÀnkte köpa en Korg Electribe EA-1 som de sÀljer ut pÄ JAM för 2000:-.

Är det nĂ„gon som har erfarenheter frĂ„n den hĂ€r lilla prylen? Tanken Ă€r att jag ska anvĂ€nda den tillsammans med min trummaskin ( Boss, Dr-rythm 660) som en liten fristĂ„ende ministudio att leka lite i.

DÀrför följer tre primÀra frÄgor:

1. Är det nĂ„n krĂ€m i burken? Är den tillrĂ€ckligt varierande för att kunna rĂ€cka som pĂ„lĂ€gg till trummor eller mĂ„ste man köpa pĂ„ sig nĂ„tt mer för att det i över huvudtaget ska lĂ„ta som mer Ă€n drum nÂŽbase?

2. Hur Àr det med polyfonin? Kan den spela upp mÄnga olika ljud samtidigt och gÄr detta att programera den till att göra? Eller mÄste man spela in spÄr för spÄr separat för att t ex fÄ bÄde bas och ljust synthljud?

3. Är det möjligt att synca ihop Korg Electribe EA-1 med Dr-Rythm 660 via med midi sĂ„ att de jobbar schysst tillsammans i temposync och grejer?

Jag har Ă€ven kollat och dreglat lite över Korg Electribe EMX-1 ( mmm....rör ) men hĂ€r kĂ€nns det som om priset Ă€r lite för saftigt för att kunna sitta och göra tugummitechno 😛

Finns det kanske nÄgon som rent utav kan rekomendera nÄgon annan produkt i liknande prisklass som passar för ett blÄbÀr inom denna sortens prylar?

Tack pÄ förhand om nÄn ger mig svar.

Annars inte đŸ˜Č

Redigerat av Pluffo
Annons
Postat

Ni suger 😆

Grejen Ă€r den att jag ska ha den hĂ€r lilla mini/lek-studion pĂ„ ett stĂ€lle dĂ€r jag inte har tillgĂ„ng till nĂ„gon dator. SĂ„ nu Ă€r ni sĂ„ snĂ€lla och hostar upp lite tips 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.