Pluffo Postat 26 april 2004 Postat 26 april 2004 (redigerat) TĂ€nkte köpa en Korg Electribe EA-1 som de sĂ€ljer ut pĂ„ JAM för 2000:-. Ăr det nĂ„gon som har erfarenheter frĂ„n den hĂ€r lilla prylen? Tanken Ă€r att jag ska anvĂ€nda den tillsammans med min trummaskin ( Boss, Dr-rythm 660) som en liten fristĂ„ende ministudio att leka lite i. DĂ€rför följer tre primĂ€ra frĂ„gor: 1. Ăr det nĂ„n krĂ€m i burken? Ăr den tillrĂ€ckligt varierande för att kunna rĂ€cka som pĂ„lĂ€gg till trummor eller mĂ„ste man köpa pĂ„ sig nĂ„tt mer för att det i över huvudtaget ska lĂ„ta som mer Ă€n drum nÂŽbase? 2. Hur Ă€r det med polyfonin? Kan den spela upp mĂ„nga olika ljud samtidigt och gĂ„r detta att programera den till att göra? Eller mĂ„ste man spela in spĂ„r för spĂ„r separat för att t ex fĂ„ bĂ„de bas och ljust synthljud? 3. Ăr det möjligt att synca ihop Korg Electribe EA-1 med Dr-Rythm 660 via med midi sĂ„ att de jobbar schysst tillsammans i temposync och grejer? Jag har Ă€ven kollat och dreglat lite över Korg Electribe EMX-1 ( mmm....rör ) men hĂ€r kĂ€nns det som om priset Ă€r lite för saftigt för att kunna sitta och göra tugummitechno đ Finns det kanske nĂ„gon som rent utav kan rekomendera nĂ„gon annan produkt i liknande prisklass som passar för ett blĂ„bĂ€r inom denna sortens prylar? Tack pĂ„ förhand om nĂ„n ger mig svar. Annars inte đČ Redigerat 26 april 2004 av Pluffo
Pluffo Postat 27 april 2004 TrĂ„dstartare Postat 27 april 2004 Ni suger đ Grejen Ă€r den att jag ska ha den hĂ€r lilla mini/lek-studion pĂ„ ett stĂ€lle dĂ€r jag inte har tillgĂ„ng till nĂ„gon dator. SĂ„ nu Ă€r ni sĂ„ snĂ€lla och hostar upp lite tips đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.