Jump to content
Annons

E-mortal - Take Off! *ny version


Drik

Recommended Posts

Annons
  • Svar 72
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Haha, jaja.. 🙂 jag säger då det. 🙂

Näpp, nu ska jag göra klart denna, lägger upp den klara backing versionen sen, sedan ska den vidare till Tiff Lacey för sång

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

😆

asså?

Haha, vem är du då?  😮

Kompis till kaveh har jag ju sagt. Fan vad vi är OT nu.

Men, Drik! Kämpa på! Du har ju helt klart potential (Roha också) men jag tror ni måste ändra ert sound en gnutta om ni vill bli spelade av riktigt stora trance-dj's som AvB, Tiësto osv! Trancen de spelar skiljer sig lite från hur er trance låter. Ni kanske ska skippa fills och sånt som ligger på vengeance-skivorna och bara köra percussion-loops och trumljud därifrån.

Förlåt om det lät som om jag fetdissade er. Är bara lite trött på alla människor som har noll erfarenhet av genren ifråga och skriver saker som "fan det här låter ju skitbra, fortsätt såhär!". Det är verkligen inte konstruktiv kritik.

Och enligt BF. Skinners neobehaviorism så blir man inte bättre om man får för positiv kritik. 😛

Hmm, funderar lite över vem du är också. Vet du vem Teski är?

Redigerat av cm0s
Link to comment
Dela på andra sajter

ja precis.

Men inte för att "försvara" mig eller något nu men alla vill inte bli "stora" eller låta som tiesto, ferry eller liknande 😮

jag gör det för att det är kul, inte för att bli känd i holland 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

ja precis.

Men inte för att "försvara" mig eller något nu men alla vill inte bli "stora" eller låta som tiesto, ferry eller liknande 😛

jag gör det för att det är kul, inte för att bli känd i holland 😮

Okej, vi gillar väl helt enkelt olika sorters trance 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

😮

asså?

Haha, vem är du då?  😛

Kompis till kaveh har jag ju sagt. Fan vad vi är OT nu.

Men, Drik! Kämpa på! Du har ju helt klart potential (Roha också) men jag tror ni måste ändra ert sound en gnutta om ni vill bli spelade av riktigt stora trance-dj's som AvB, Tiësto osv! Trancen de spelar skiljer sig lite från hur er trance låter. Ni kanske ska skippa fills och sånt som ligger på vengeance-skivorna och bara köra percussion-loops och trumljud därifrån.

Förlåt om det lät som om jag fetdissade er. Är bara lite trött på alla människor som har noll erfarenhet av genren ifråga och skriver saker som "fan det här låter ju skitbra, fortsätt såhär!". Det är verkligen inte konstruktiv kritik.

Och enligt BF. Skinners neobehaviorism så blir man inte bättre om man får för positiv kritik. 😛

Hmm, funderar lite över vem du är också. Vet du vem Teski är?

teski är min flickvän

Eller min föredetta flickvän numera 😆

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt om det lät som om jag fetdissade er. Är bara lite trött på alla människor som har noll erfarenhet av genren ifråga och skriver saker som "fan det här låter ju skitbra, fortsätt såhär!". Det är verkligen inte konstruktiv kritik.

Och enligt BF. Skinners neobehaviorism så blir man inte bättre om man får för positiv kritik.

Nja, jag vet inte om jag håller med dig där.

Man kan alltid ge hård kritik, men man kan göra det på trevliga sätt och otrevliga sätt.

Om jag skulle t ex. säga till min arbetskompis på jobbet vad jag tycker, så säger jag självklart aldrig "det ser ut som skit" och slutar där. Det är ungefär som att säga till ett barn att "så får du inte göra". Man ska alltid säga varför det inte är bra, det är då man kan förbättra sig!

Och ang. produktionskvalitet. Jag har ingen brådska att bli spelad av Tiesto o andra personer du trycker fram.

Jag tycker personligen att jag förbättrat mig väldigt bra på det halvår jag hållt på med trance. Och jag hoppas verkligen att det finns mycket kvar att lära.

Jag är skitglad att jag fått ett kontrakt på två av mina låtar, samt att Tiff Lacey sjunger en hel del av mina låtar, speciellt då hon har en väldigt bra röst samt sjungit för bl.a. Paul Oakenfold samt ATB. Jag är jätteglad för detta

Jag har alltid tyckt om detta forumet eftersom folk faktiskt ger ärlig kritik. Säger när det är dåligt när det är det och också varför det inte är bra, samt ger en en välbehövd dunk på ryggen när man lyckats.

Jag tycker för övrigt också att forum har ingenting med kraftmätningar om vem som är bäst eller inte. Det är en plats där man hjälper varandra att komma vidare i ens musikproducerande

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävlar, haha =)

Missförstå inte cm0s, han lägger fram sina egna åsikter och det handlar inte om dissande som han själv sa. Verkar helt enkelt vara olika smak bara. Särskilt på forum får man dessutom vara beredd på alla möjliga sorters kritik.

För att inte gå offtopic: Har lyssnat på låten! 😆 Melodimässigt har den mycket att ge, då den verkligen är full av olika slingor och melodier. VÄL mycket för egen del dock, tror det gällde en annan låt jag hörde av dig också. När jag lyssnat färdigt kommer jag inte ihåg hur den lät, ingen slinga som jag kan nynna på riktigt iaf 😛 Sen är det inget riktigt driv och tryck i låten, fast det kanske inte är meningen (behöver ju inte vara det)? Rösten skulle jag helt klart skippa också 😮

Men som sagt, för att poängtera det positiva... fina harmonier och bra jobb melodimässigt. Schyssta detaljer här och var i låten. Men (återigen) för egen del är det inte den typ av låt som jag kommer komma ihåg i efterhand.

keep it up!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, schysst att du kolla den Kaveh 😮

Jupp, Otterland är kungen av Cheeze 😆

De blev inte så bra det där, so he's gotta go haha

Jag ska faktiskt ta bort ännu mer melodi i den nu

Håller på just nu att göra om den till mer backing spår så att det finns plats för Tiff 😛

Det gör jäkligt mycket med röst, så jag hoppas denna blir bra i slutändan 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag vet inte om jag håller med dig där.

Man kan alltid ge hård kritik, men man kan göra det på trevliga sätt och otrevliga sätt.

Om jag skulle t ex. säga till min arbetskompis på jobbet vad jag tycker, så säger jag självklart aldrig "det ser ut som skit" och slutar där. Det är ungefär som att säga till ett barn att "så får du inte göra". Man ska alltid säga varför det inte är bra, det är då man kan förbättra sig!

Och ang. produktionskvalitet. Jag har ingen brådska att bli spelad av Tiesto o andra personer du trycker fram.

Jag tycker personligen att jag förbättrat mig väldigt bra på det halvår jag hållt på med trance. Och jag hoppas verkligen att det finns mycket kvar att lära.

Jag är skitglad att jag fått ett kontrakt på två av mina låtar, samt att Tiff Lacey sjunger en hel del av mina låtar, speciellt då hon har en väldigt bra röst samt sjungit för bl.a. Paul Oakenfold samt ATB. Jag är jätteglad för detta

Jag har alltid tyckt om detta forumet eftersom folk faktiskt ger ärlig kritik. Säger när det är dåligt när det är det och också varför det inte är bra, samt ger en en välbehövd dunk på ryggen när man lyckats.

Jag tycker för övrigt också att forum har ingenting med kraftmätningar om vem som är bäst eller inte. Det är en plats där man hjälper varandra att komma vidare i ens musikproducerande

På vilket sätt är jag otrevlig? Är jag otrevlig för att jag säger att det låter lite för ostigt för att bli spelat av stora DJ's? 😆

Jag har visst gett dig konstruktiv kritik, scrolla upp lite.

"Jag har alltid tyckt om detta forumet eftersom folk faktiskt ger ärlig kritik. Säger när det är dåligt när det är det och också varför det inte är bra"

Här säger du iofs emot dig själv. Du blir ju sur på mig när jag är ärlig 😛 Samma sak på tnu där du blev sur för att en kille sa att det inte riktigt höll för t ex anjuna beats osv. 😮 Hur vill du ha det egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

På vilket sätt är jag otrevlig? Är jag otrevlig för att jag säger att det låter lite för ostigt för att bli spelat av stora DJ's? tongue.gif

Jag har visst gett dig konstruktiv kritik, scrolla upp lite.

"Jag har alltid tyckt om detta forumet eftersom folk faktiskt ger ärlig kritik. Säger när det är dåligt när det är det och också varför det inte är bra"

Här säger du iofs emot dig själv. Du blir ju sur på mig när jag är ärlig🙂Samma sak på tnu där du blev sur för att en kille sa att det inte riktigt höll för t ex anjuna beats osv. tongue.gif Hur vill du ha det egentligen?

Nu ska jag leta upp din kritik.

Här kommer det också fram tydligt varför jag tycker att du är otrevlig och barnslig. Men det är mitt tycke om dig.

Folk som läser detta får bilda sin egen uppfattning och tycke.

Om Kaveh: (toppenkille förresten, bra musik!)

Enligt min standard är han forumets trancemästare, men konkurensen är ju inte särskilt hård

Citera mig gärna där jag säger att kaveh är bättre. Om du syftar på att jag sa att konkurrensen inte är särskilt hård, så kan ju det yttrandet vara sant iom. att det kanske bara är 3-4 st som proddar inom den genren på forumet och håller någorlunda klass.

Nja, ni proddar ju olika sorters trance. Du och Drik gör vad de flesta som är insatta i trance-scenen kallar cheesy trance - dansmusik som kidsen gillar, medan kavehs musik låter som den som spelas av stora DJ's.
Det jag menar är att ni inte når upp till den där höga nivån som krävs för de större bolagen. Men om ni fortsätter prodda så lär ni väl nå dit en dag😄
Ja, jag vet, men jag tror inte de skulle spela era låtar på White
(Vart för övrigt sa vi att våra låtar skall spelas på White?)
Jag har inte sagt något annat. Jag tror bara inte att Tiësto/AvB/A&B/Ferry osv. skulle använda fillsen som ni t ex använder från Vengeance-skivorna.
Jag menar att de inte skulle välja de looparna, just för att de låter för ostigt. Det låter liksom eurodance om dem
Men, Drik! Kämpa på! Du har ju helt klart potential (Roha också) men jag tror ni måste ändra ert sound en gnutta om ni vill bli spelade av riktigt stora trance-dj's som AvB, Tiësto osv! Trancen de spelar skiljer sig lite från hur er trance låter. Ni kanske ska skippa fills och sånt som ligger på vengeance-skivorna och bara köra percussion-loops och trumljud därifrån.

Så vad jag kommer fram till i ditt yrkande är att att jag och Roha har inte det proffsiga soundet för att bli spelad av Tiesto/AvB, men kämpa på, och använd inte vengeance skivorna eftersom det låter ostigt och eurodance. Hur är detta konstruktivt? En bra kommentar jag fick från midiaddict forumet var att inte använda för många effekter med distikta ljud, som vissa effekter från vengeance. Det tog jag åt mig och har nu fixat.

Och ang. din kommentar om tnu, ja jag blev faktiskt sur. Jag blir sur när jag ställer en fråga om vilka dom stora labels är och helt plötsligt hoppar alla på mig eftersom tråden förvandlas till om min musik är tillräckligt bra eller inte?

Seriöst, jag skiter i om jag blir dissad på större labels.

Det är inget fel med att vara optimist och sikta högt. Hur kul hade det varit om man haft som åsikt om sig själv att det man gör är skit? Inte speciellt produktivt...

Nu tänker jag inte lägga ner mer energi åt dig eftersom jag tycker det känns onödigt och meningslöst. 😉

Ha de bra cmOs 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar några gånger här.. 😉

Som alla dina alster så låter det mäktigt, stort och precis som du själv säger filmisk episk trance...

Rösten i början är nog helt en smaksak... men låten står sig lika bra utan.

Härligt sound..och snygg ljudbild!..Gillar stråkarna i början som för en kort stund ger känsla av äventyr.

Dessutom tycker jag din musik låter egen, och det är en viktig del i musikskapandet.

Lycka till 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vad jag kommer fram till i ditt yrkande är att att jag och Roha har inte det proffsiga soundet för att bli spelad av Tiesto/AvB, men kämpa på, och använd inte vengeance skivorna eftersom det låter ostigt och eurodance. Hur är detta konstruktivt? En bra kommentar jag fick från midiaddict forumet var att inte använda för många effekter med distikta ljud, som vissa effekter från vengeance. Det tog jag åt mig och har nu fixat.

Och ang. din kommentar om tnu, ja jag blev faktiskt sur. Jag blir sur när jag ställer en fråga om vilka dom stora labels är och helt plötsligt hoppar alla på mig eftersom tråden förvandlas till om min musik är tillräckligt bra eller inte?

Seriöst, jag skiter i om jag blir dissad på större labels.

Det är inget fel med att vara optimist och sikta högt. Hur kul hade det varit om man haft som åsikt om sig själv att det man gör är skit? Inte speciellt produktivt...

Nu tänker jag inte lägga ner mer energi åt dig eftersom jag tycker det känns onödigt och meningslöst. 😉

Ha de bra cmOs 😄

Haha, okej, jag tar det helt enkelt som att du är väldigt dålig på att ta självkritik, men då är det väl så 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi inte droppa denna diskussion nu.

Drik kan ta kritik för det vet jag! Titta på alla andra trådar han startat, han får kritik av mig varje dag på MSN också för den delen.

Du tycker vi låter lite eurodance, å kaveh är bättre.

Så vi alla har olika åsikter, det är därför vi alla lever i denna fina värld.

Nu droppar vi detta och ger varandra inspiration i stället!

Och man behöver inte låta som alla andra för att vara bra! Drik är ett väldigt bra exempel på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi inte droppa denna diskussion nu.

Drik kan ta kritik för det vet jag! Titta på alla andra trådar han startat, han får kritik av mig varje dag på MSN också för den delen.

Du tycker vi låter lite eurodance, å kaveh är bättre.

Så vi alla har olika åsikter, det är därför vi alla lever i denna fina värld.

Nu droppar vi detta och ger varandra inspiration i stället!

Och man behöver inte låta som alla andra för att vara bra! Drik är ett väldigt bra exempel på det.

Word!

Förresten så tycker jag inte alls ni låter eurodance (vengeance-skivorna lutar åt den genren, vilket färgar av sig om man använder deras skivor lite för mkt. tänker främst på deras fills)

Jag säger inte heller att kaveh är bättre, men hans musik faller mig mer i smaken om man säger så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vad jag kommer fram till i ditt yrkande är att att jag och Roha har inte det proffsiga soundet för att bli spelad av Tiesto/AvB, men kämpa på, och använd inte vengeance skivorna eftersom det låter ostigt och eurodance. Hur är detta konstruktivt? En bra kommentar jag fick från midiaddict forumet var att inte använda för många effekter med distikta ljud, som vissa effekter från vengeance. Det tog jag åt mig och har nu fixat.

Och ang. din kommentar om tnu, ja jag blev faktiskt sur. Jag blir sur när jag ställer en fråga om vilka dom stora labels är och helt plötsligt hoppar alla på mig eftersom tråden förvandlas till om min musik är tillräckligt bra eller inte?

Seriöst, jag skiter i om jag blir dissad på större labels.

Det är inget fel med att vara optimist och sikta högt. Hur kul hade det varit om man haft som åsikt om sig själv att det man gör är skit? Inte speciellt produktivt...

Nu tänker jag inte lägga ner mer energi åt dig eftersom jag tycker det känns onödigt och meningslöst. 😱

Ha de bra cmOs 😲

Haha, okej, jag tar det helt enkelt som att du är väldigt dålig på att ta självkritik, men då är det väl så 😆

Omg, cm0s 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt om det lät som om jag fetdissade er. Är bara lite trött på alla människor som har noll erfarenhet av genren ifråga och skriver saker som "fan det här låter ju skitbra, fortsätt såhär!". Det är verkligen inte konstruktiv kritik.

Det där tar jag nästan åt mig! FYY!!

Och dessutom är de väl inget bra med Tiesto/avb/ferry osv.... rätt tråkiga Dj's...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där tar jag nästan åt mig! FYY!!

Och dessutom är de väl inget bra med Tiesto/avb/ferry osv.... rätt tråkiga Dj's...

Gör det du 😉

De är några av trancens största DJ's. Att bli spelad av dem är väl en bekräftelse på att man gör något bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och dessutom är de väl inget bra med Tiesto/avb/ferry osv.... rätt tråkiga Dj's...

De är några av trancens största DJ's. Att bli spelad av dem är väl en bekräftelse på att man gör något bra.

Bara för att de är stora betyder det inte att man nödvändigtvis gör sin musik med dem i åtanke, det är väl där skillnaden ligger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där tar jag nästan åt mig! FYY!!

Och dessutom är de väl inget bra med Tiesto/avb/ferry osv.... rätt tråkiga Dj's...

Gör det du :rolleyes:

De är några av trancens största DJ's. Att bli spelad av dem är väl en bekräftelse på att man gör något bra.

Bara för att de är stora DJ's behöver de inte vara bra.

Se bara på Per Gessle, han är en jävligt stor musiker...

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Det där tar jag nästan åt mig! FYY!!

Och dessutom är de väl inget bra med Tiesto/avb/ferry osv.... rätt tråkiga Dj's...

Gör det du ☺️

De är några av trancens största DJ's. Att bli spelad av dem är väl en bekräftelse på att man gör något bra.

Det är det absolut inte. Det är först och främst bekräftelse på att man gjort något som han tycker om.

EDIT: Drik, jag kommenterar inte låten, för jag är inte insatt i genren, och då kanske cm0s blir sur på mig, och det vill jag inte, för då kan jag bli ledsen.

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...