Jump to content
Annons

Wide - Saker som sker


Betyg?  

6 röster

  1. 1. Betyg?

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      1
    • 5
      2


Recommended Posts

Annons

Det låter "hus-band"... tänker på alla nöjesprogram på teve när jag hör detta..

Inte direkt någon hitpotential, men ändå helt ok lyssningsvalue.

För att få incredible lyssningsvalue ( enligt mina öron ) får ni nog anställa en mer soulfull sångröst, det känns inte som låten lyfter på det planet som det är nu.

4:a för liret

2,5 för sången

Link to comment
Dela på andra sajter

För att få incredible lyssningsvalue ( enligt mina öron ) får ni nog anställa en mer soulfull sångröst, det känns inte som låten lyfter på det planet som det är nu.

4:a för liret

2,5 för sången

Tack för responsen, sånt uppskattas 🙂

Fast håll med om att eftersom jag sjunger så vore det dumt av mig att kicka mig själv 😆

Nån mer som vill ge lite respons? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt bra. Sången är rätt så bra i volym här, lite mer diskant kanske dock.

Håller inte riktigt med Lundin om sången, jag tycker du sjunger helt okej. I alla fall jämfört med mig själv 😛🙂

Lite dyster text kanske 🙂 Men härligt att du sjunger på svenska till nån Funk/poppig musik 🙂 I love it! Säg till mig när ni har släppt skivan. Den vill jag ha 🙂

Känner inget band som är så här bra musikaliskt med sång. Ofta tas musikerna bort för att sångaren tar för mkt plats. Här får ni alla plats, både du och musikerna. 🙁

Lite mer diskant & tryck i musiken så den blir mer levande vore kul...

Link to comment
Dela på andra sajter

folkhögskolejazz! 🙂

Soft, skön start på måndagsmorgonen. Lite FÖR polerat kanske.

Känns lite märkligt med dist på solot. Fast det kanske bryter av bra ändå 🙂

bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast håll med om att eftersom jag sjunger så vore det dumt av mig att kicka mig själv 😄

😏 Det var ingen egentlig kritik mot din sångröst men jag tycker inte den passar till musiken ni lirar...

..Så du får väl va kvar i bandet då.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske sin lite väl ambitiöst programmerade trummor. Känns omotiverat att tokmarkera allt hela tiden. Flytet och drivet försvinner helt.

Saknar den där "laidback, fast med pondus-feelingen" sån här musik kräver. Stressa av! Sen blir jag lite illamående när ni börjar smätta på basen i refrängerna, men det är ju en ren smaksak. 😛

Sången är skitfin i verserna, men känns lite feg i refrängerna. Du svarar inte alls upp mot resten av arret där. Samma gäller sticket. Låter som om du läser innantill och inte alls försöker berätta nånting.

Distgitarren känns helt malplacerad. Ett sjysst rhodessolo istället?

Mixmässigt är det ganska tamt. Rhodeset tjockar sönder mycket. Skär lite mellan 150 och 250hz på det så kan du samtidigt ge gitarren lite mer kropp. Basen ligger väldigt långt fram och skulle nog må bra av lite hårdare kompression. Pressa gärna fram trummorna lite. Nu låter dom för klent i förhållande till allt annat, och i synnerhet till basen. Det handlar ju mycket om vilket ideal man har också. Vill du ha lite 70tals-feeling är det inte så himla långt ifrån som det är nu, men ska det låta modern pop får du (på både gott och ont) komprimera fram nästan allting och vara mycket tydligare med i vilka register du placerar instrumenten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske sin lite väl ambitiöst programmerade trummor.

Om jag skulle kunna programmera så där avancerade trumkomp skulle jag dö av lycka 😉 Det är liveinspelat 😕

Annars bra att bli nertagen på jorden igen 🙂 Tar åt mig av allt ni skriver allihopa. Kul att läsa 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske sin lite väl ambitiöst programmerade trummor.

Om jag skulle kunna programmera så där avancerade trumkomp skulle jag dö av lycka :rolleyes: Det är liveinspelat 😱

Annars bra att bli nertagen på jorden igen 😆 Tar åt mig av allt ni skriver allihopa. Kul att läsa 😉

Det låter faktiskt lite programmerat i mina öron. Eller iaf som om precis allting är väldigt planerat i spelet.

Men okej, säg åt trummisen att tagga ner lite och sluta chopsa! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...