Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Brukar inte anvÀnda MIDI vanligvis sÄ nÀr det nu var dags sÄ stötte jag pÄ patrull....

Har importerat en midifil i PT och anvÀnder ljud i Sampletank samt en extern ljudmodul, roland JV-1010. Modulen körs i PatchlÀge. Problemet Àr att jag vill ju sjÀlv vÀlja ljud men den byter hela tiden tillbaka. Hur stÀnger jag av att den skickar nÄn slags sysex.dump till modulen ? hittar det inte i PT-manualen ???

Matte

Redigerat av Audiorent
Annons
Emaj7 (oregistrerad)
Postat

Hej hej!

Det lÄter som om du har nÄn form av program change som ligger i början eller nÄt. Kolla under windows/'show MIDI Event List' sÄ fÄr du upp lista över vad som midifilen innehÄller. Se om du kan hitta nÄt konstigt program change dÀr. Ta bort det eller gör ett eget progrom change dÀr du vÀljer vilket ljud du vill anvÀnda.

hoppas det löser sig..

Postat

Det dÀr har jag vart med om ett par ggr.. det brukade lösa sig genom att ta bort det första partiet i en MIDI-fil.. Markera alla spÄren och kapa bort fram till första tonen spelas sÄ kommer det sÀkert lösa sig..

Som Knudan skrev oxÄ, fungerar sÀkert Ànnu bÀttre, bara det att jag inte tidigare visste om det dÀr... Skall nog se över det dÀr sjÀlv!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.