Jump to content
Annons

Behringer Rörpreamp


Zeph

Recommended Posts

Hej!

Jag funderar på att köpa mig en rörpreamp till min Gitarrtop Marshall JCM900. (Alltså förstärka det redan befintliga rörljudet från min Marshall med en rörpreamp).

Nu till min fråga: Vad finns det för bra rörpreamps till mitt syfte? Jag har hört att Behringer skall ha ngt men jag själv är väldigt ny när det gäller att använda rörpreamps till gitarrförstärkare. 😕

Snälla hjälp mig.

MVH

Tommy

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mer rör en vad som finns i en JCM900 behövs väl knappast? Skaffa en MXR distpedal istället så får du mer klös. Jag kör med in sådan till min JCM800 och det blir rackarns gött ljud.

Dock kanske en rörmicpreamp vore något om det nu är uppmickade inspelningssituationer som är det vitala för dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag funderar på att köpa mig en rörpreamp till min Gitarrtop Marshall JCM900. (Alltså förstärka det redan befintliga rörljudet från min Marshall med en rörpreamp).

Va?? ....eller rättare sagt varför? En rörpreamp framför stärken kommer knappast att "förbättra" ljudet.

Skaffa en bra boostpedal. Typ Rocktron Austin Gold. eller kanske en Ibanez Tubescreamer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar tackar för svaren.

Jo det är såhär att jag använde en rörpreamp till min marshall när jag var i studion sist och ljudet blev.....hmm...."fetare", alltså en varmare ton. (Jag har mer dist och gain än vad jag behöver på stärkaren, så det är inte det jag är ute efter. Utan det varma sköna rörsoundet.

Sedan har jag tänkt att ev köpa mig en Tubesreamer att ha som solopedal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar tackar för svaren.

Jo det är såhär att jag använde en rörpreamp till min marshall när jag var i studion sist och ljudet blev.....hmm...."fetare", alltså en varmare ton. (Jag har mer dist och gain än vad jag behöver på stärkaren, så det är inte det jag är ute efter. Utan det varma sköna rörsoundet.

Sedan har jag tänkt att ev köpa mig en Tubesreamer att ha som solopedal.

Jag har en Behringer mic100 och det visst funkar det men jag skulle aldrig sätta den före en jcm900. Mitt förslag är att istället titta på någon av Vox Coltron pedaler. Då kan du kombinera rörfeeling med dist.

http://www.voxamps.co.uk/products/pedals/cooltron.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...